کد خبر: 24891 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 تير 1400 - 17:48
مدیرعامل برق بوشهر: خاموشی‌ها در استان پایان یافت

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اعمال راهکارهای لازم برای جلوگیری از خاموشی‌های برق منازل گفت: با پیگیری مسئولان استانی، همراهی صنایع و مدیریت مصرف مشترکان خانگی، خاموشی‌‌ برق در استان بوشهر پایان یافت.

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اعمال راهکارهای لازم برای جلوگیری از خاموشی‌های برق منازل گفت: با پیگیری مسئولان استانی، همراهی صنایع و مدیریت مصرف مشترکان خانگی، خاموشی‌‌ برق در استان بوشهر پایان یافت. شدت گرما، افزایش رطوبت و شرجی در شرایط سخت کرونایی زمینه افزایش مصرف برق و آب در استان بوشهر را فراهم کرده و این درحالی است که به سبب کاهش بارش بارندگی در فصل زمستان گذشته شاهد کاهش میزان آب در پشت سدها و منابع تأمین آب هستیم.

خاموشی‌های برق در استان بوشهر پایان یافت

امسال شدت گرما و ‌‌افزایش مصرف برق سبب کاهش ساعت کار و یا تعطیلی ادارات شده به‌گونه‌ای ادارات استان بوشهر امروز دوشنبه 21 تیرماه تعطیل و ساعت کار در ادارات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته از 6:30 دقیقه تا 11 تعیین شده است.

با افزایش مصرف برق و با توجه به کاهش 12 هزار مگاواتی تولید، از ابتدای فصل گرما خاموشی‌های برق اعمال شد که این مهم مشکلاتی در بخش‌های گوناگون ایجاد کرد و نگرانی مردم افزایش داد.

استان بوشهر در جنوبی غربی کشور از مناطق بسیار گرم همراه با شرجی بالا است به‌گونه‌ای که دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر تا 50 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت و شرجی تا 92 درصد ثبت شده است.

افزایش شرجی هوا تا آخر هفته جاری

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش شرجی هوا تا آخر هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: از فردا 22 تیرماه تا اواخر هفته مجدداً با وزش بادهای جنوبی، ضمن افزایش شرجی و رطوبت هوا، در برخی از نقاط دمای هوا افزایش می‌یابد.

فرج‌الله شکوهی‌پور افزایش مصرف آب و برق و گرمازدگی را از تهدیدات گرمای شدید هوا دانست و تأکید کرد: مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند تا برای آنان مشکلی ایجاد نشود.

افزایش مصرف برق در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به محدودیت تولید برق و افزایش دمای هوا و درجه حرارت اظهار داشت: با پیگیری مطلوب مسئولان استانی و ملی و اعمال محدودیت مصرف برق در صنایع و همراهی مشترکان خانگی طی چند روز گذشته شاهد برطرف شدن خاموشی‌های برق در استان بوشهر بوده‌ایم.

غلامرضا حشمتی کاهش ساعت کار و تعطیلی ادارات را عامل مهمی در کنترل مدیریت مصرف برق در استان بوشهر دانست و بیان کرد: این مهم در تأمین برق مورد نیاز مشترکان خانگی و دیگر حوزه‌ها کمک کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با تأکید بر ادامه همکاری برای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی‌های برق گفت: از مردم درخواست می‌شود این همکاری‌ها تا 4 هفته دیگر ادامه داشته باشد تا به استمرار برق‌رسانی به منازل کمک و از خاموشی‌های برق جلوگیری کند.

تغییر ساعت کار ادارات بین 30 تا 35 مگاوات مصرف برق در استان بوشهر کاهش داد

حشمتی نقش مهم تعطیلات و کاهش ساعت کار در ادارات در مصرف برق را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با تغییر ساعت کار ادارات بین 30 تا 35 مگاوات برق در شبانه‌روز صرفه‌جویی و کاهش پیک مصرف می‌شود.

وی همراهی صنایع در مدیریت مصرف برق را ستود و تصریح کرد: همراهی صاحبان صنایع در مدیریت مصرف برق، سبب صرفه‌جویی 70 تا 100 مگاوات در شبانه‌روز شد که خدمات و همراهی آنان درخور تحسین است.

   مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیشترین مصرف برق را بین ساعت 12 تا 18 هر روز دانست و تأکید کرد: لازم است در این ساعت از استفاده وسائل غیرضروری برقی از جمله لباسشویی، ظرفشویی، اتو، لامپ و کولرهای اضافی پرهیز شود تا شاهد ادامه جلوگیری از خاموشی‌های برق ناخواسته باشیم.

پیک مصرف برق در استان بوشهر را 2006 مگاوات رسید

حشمتی پیک مصرف برق در استان بوشهر را 2006 مگاوات دانست و افزود: با پیش بینی‌های انجام شده پیک مصرف برق در استان تا 2100 مگاوات افزایش می‌یابد که بخشی از آنها با همراهی صنایع کنترل و مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به کشف ماینر استخراج رمز ارز در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با تلاش دستگاه‌های مختلف تاکنون یک‌هزار و 850 دستگاه ماینر که هرکدام حداقل 2 کیلو وات مصرف برق دارد از بخش‌های مختلف در استان بوشهر کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: مدیریت مصرف برق باید همواره در دستور کار مشترکان قرار بگیرد تا فصل گرم تابستان بدون تنش و بحران پشت سر گذاشته شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/24891