کد خبر: 24656 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 10 تير 1400 - 01:03
بازگشت محدودیت‌ها به شیراز

نوای جنوب:معاون فرماندار شیراز ضمن ابراز نگرانی شدید از رشد حدود سه برابری آمار مراجعان به مراکز درمانی مرتبط با کرونا در این شهرستان، تشدید محدودیت‌های موجود و بازگرداندن شماری از ممنوعیت‌ها را یادآور شد.

نوای جنوب:علی‌عسکر جمشیدی چهارشنبه ۹ تیرماه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز، با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از تشدید شیوع کرونا، انجام اقدامات محدود کننده و نظارتی بیشتر بر عملکرد ادارات و صنوف است، لزوم رعایت دقیق‌تر و مسئولانه پروتکل‌ها توسط همه افراد جامعه را متذکر شد.

او با یادآوری مصوبات نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا، اعلام کرد که از پایان این هفته، اماکن تفریحی، پارک‌ها و ... در شیراز تعطیل و برپایی چادر توسط مسافران ممنوع خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با بیان اینکه مسئولیت نظارت بر این مصوبه بر عهده شهرداری‌هاست، عنوان کرد: با توجه به‌ رنگ بندی‌های اعلام شده، برگزاری کلاس‌های تقویتی و تابستانه آموزش و پرورش نیز صرفا غیر حضوری خواهد بود. 

جمشیدی اضافه کرد: دانشگاه شیراز نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری کنکور اقدام کنند. 

او خاطرنشان کرد: برابر با یکی دیگر از مصوبات این نشست، نیروی انتظامی باید با استفاده از ظرفیت بسیج نسبت به کنترل ترددهای بین شهری به ویژه از مبادی شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان که در وضعیت قرمز کرونایی هستند اقدام کرده و اعمال قانون کنند. 

معاون فرماندار شیراز همچنین با بیان اینکه مدارس، خوابگاههای دانشجویی، مهمانسراها و تمام اماکن دولتی حق پذیرش مهمان را نخواهند داشت، گفت: کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و فست فودها، صرفا به صورت بیرون بر و در فضای باز امکان ادامه فعالیت خواهند داشت. 

جمشیدی اعلام کرد که فعالیت مجدد اکیپ‌های گشت مشترک نظارتی مرکب از نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صمت و مراکز بهداشت از امروز چهارشنبه ۹ تیرماه تحت نظارت و مدیریت ستاد کرونای شهرستان شیراز آغاز شده و تشدید نظارت‌ها بر اساس شرح وظایف اعلام شده به این تیم‌ها تا خروج شهرستان از وضعیت بحران ادامه خواهد داشت.  

این مقام مسئول در فرمانداری شیراز گفت: هلال احمر شهرستان نیز نسبت به راه‌اندازی اکیپ‌های تذکر لسانی به شهروندان در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اقدام خواهد کرد. 

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز؛ بررسی وضعیت فعالیت دوربین‌های موجود در سطح شهر به منظور پایش تصویری و کنترل عبور و مرور در ساعات منع تردد شبانه توسط نیروی انتظامی و شهرداری شیراز انجام خواهد شد. 

جمشیدی با تاکید براینکه برگزاری هرگونه تجمع در فضای بسته خصوصا تالارهای مجالس ممنوع است و اداره امکان بر این دسته از واحدها نظارت ویژه خواهد داشت، گفت: نظارت بر اتوبوس‌رانی شهری، مترو و اتوبوس‌های بین شهری توسط نهادهای متولی تقویت و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید خواهد شد. 

معاون فرمانداری شیراز با بیان اینکه تمام امکان بهداشتی و بیمارستان‌ها به منظور رویارویی با موج پنجم کرونا در آمادگی کامل بوده و تدابیر لازم اتخاذ شده است، تاکید کرد: تمام ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی هستند و در صورت عدم رعایت آن مطابق با مقررات با آنان برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر، مسئولان بهداشت و درمان استان فارس نسبت به مشاهده مواردی از ابتلا به نوع جهش یافته کرونا موسوم به دلتا، در این استان و شهر شیراز خبر داده و با اشاره به کاهش سطح حساسیت‌ها نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و موارد بستری در بیمارستان‌ها را نتایج این کاهش اعلام کرده بودند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین نزدیک شدن به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های مرجع درمان کرونا را یادآور شده و از ضرورت احتمالی برپایی مرکز پشتیبان در شهر شیراز خبر داده بودند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/24656