کد خبر: 24515 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 02 تير 1400 - 17:17
اخبار حوادث استان فارس

نوای جنوب:فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

نوای جنوب:فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: ماموران یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند چند نفر با هویت معلوم در منزل خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگا‌های استخراج ارز می‌کنند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به چهار منزل از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۳۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

دستگیری سارق کیف و موبایل قاپ در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق کیف و موبایل قاپ و کشف ۲۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کیف و موبایل قاپی توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از محلات شیراز، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر قرار گرفت.

او افزود: ماموران با بررسی اظهارات مالباختگان و شیوه و شگرد سرقت‌ها و با انجام تحقیقات میدانی گسترده موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه متهم پس از مواجهه با مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۲۱ فقره کیف و موبایل قاپی اقرار کرد، گفت: سارق سابقه دار پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

دستگیری سارق دوچرخه و کشف ۱۲ فقره سرقت در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری سارق دوچرخه حین سرقت و کشف ۱۲ فقره سرقت شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان ممسنی، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار عوامل انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموان انتظامی پس از انجام یک سری کار‌های فنی و تخصصی، یک متهم در این رابطه شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در حین سرقت دوچرخه دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اضافه کرد: متهم در بازجوئی اولیه به ۱۲ فقره سرقت دوچرخه اعتراف و محل نگهداری اموال مسروقه را اقرار کرد.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارق حرفه‌ای ۷ دستگاه دوچرخه مسروقه کشف شد، بیان کرد: این سارق حرفه‌ای پس از پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۳ ماه اول امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان، یگان‌های انتظامی این شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۶ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۴۵ خرده فروش و معتاد نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۱۶۹ نفر متهم تحت تعقیب، ۳۱ نفر سارق و کشف ۱۳۴ فقره انواع سرقت، توقیف ۲۴۶ وسیله نقلیه متخلف، دستگیری ۱۴ نفر قاچاقچی و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محمدی، هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از آنان خواست با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

عملکرد پلیس آباده در خردادماه امسال

فرمانده انتظامی آباده در تشریح عملکرد پلیس در خردادماه، از کشف ۳۸ فقره سرقت و ۸۳ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر در آباده خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار کرد: پلیس شهرستان آباده با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: ماموران پلیس در خردادماه امسال، ۱۴ سارق دستگیر و ۳۸ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، منزل، احشام، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده به دستگیری ۵ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۲۵ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: دستگیری ۲۶ خرده فروش و کشف ۸۳ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر، ۲ هزار لیتر گازوئیل، ۹ دستگاه پاور، ۱۰ دستگاه کیس، ۲ دستگاه تلویزیون، ۱۷ دستگاه لوازم خانگی اعم از کولر، لباسشویی و ظرفشویی قاچاق و دستگیری ۶ نفر در این رابطه از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ مسعودی گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش از سوی شهروندان است.

سرقت برلیانس در کرج و کشف در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف یک سواری برلیانس در خرمبید با سابقه سرقت از شهرستان گرمدره از توابع کرج خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: ماموران انتظامی خرمبید با انجام کار‌های فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه سواری برلیانس سرقتی در یکی از خیابان‌های این شهرستان مطلع شدند.

او با بیان اینکه ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بررسی و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد سواری برلیانس سابقه سرقت از شهرستان گرمدره از توابع کرج را دارد.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه با دستور مقام قضائی خودرو به پارکینگ منتقل شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از پلمب ۲۸ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن مقررات بهداشتی در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: به منظور تحقق برنامه‌های پیشگیرانه، مقابله با تخلفات صنفی و ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اصناف، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی در خرداد ماه در این شهرستان اجرا شد.

او ادامه داد: در همین رابطه ۲۷۵ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که درجریان این طرح، ۲۸ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن قوانین و مقررات بهداشتی پلمب و برای ۴۰ واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: در صورتی که سایر واحد‌های صنفی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

سرهنگ زینلی با اعلام تداوم و تشدید اینگونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/24515