نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 28 خرداد 1400 - 13:13
قائم مقام هیات نظارت انتخابات استان بوشهر:

نوای جنوب:پیش بینی مشارکت بالای 60 درصدی داریم/ تعرفه ها براي شعب اخذ رأي بالاتر از ميزان درصد حضور رأي دهندگان در انتخابات دوره گذشته می باشد.

وای جنوب:پیش بینی مشارکت بالای 60 درصدی داریم/ تعرفه ها براي شعب اخذ رأي بالاتر از ميزان درصد حضور رأي دهندگان در انتخابات دوره گذشته می باشد.


 

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری که نظارت آن برعهده شورای نگهبان است، سه هزار و ۴۵۰ نفر بر روند انتخابات در استان نظارت خواهند کرد.

خلیل رضایی در نشست خبری ادامه داد: از این تعداد ناظر شورای نگهبان در استان بوشهر، ۶۴ درصد آقا و ۳۶ درصد بانوان هستند.

به گفته وی، ۸۸ درصد از ناظرین شورای نگهبان در استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و ۸۶ درصد ناظرین سابقه نظارت در دوره های قبلی داشته اند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر همه انتخابات نظارت دارد افزود: این نظارت عام و در تمامی مراحل انتخابات از زمان نام‌نویسی تا پایان رای گیری و تایید صحت انتخابات است.

رضایی با بیان اینکه شاهد اولین انتخابات در سطح استان بوشهر در شرایط کرونایی عساین گفت: هم سلامت مردم و هم صیانت از آرا در این انتخابات برای ما مهم و اساسی است، از این رو در هر حوزه رای گیری یک بازرس بهداشتی حضور و درخصوص توجه به نکات بهداشتی نظارت خواهد داشت.

پیش بینی مشارکت بالای 60 درصدی داریم

قائم مقام هیات نظارت انتخابات در استان بوشهر در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی میزان مشارکت در این دوره گفت: جز در دوره قبل انتخابات مجلس که مشارکت در استان به برخی دلایل پایین تر از سایر ادوار بود، ولی همواره میانگین مشارکت انتخاباتی در استان بوشهر بالای 60 درصد بوده و برآوردها نشان می دهد این دوره نیز در همین حدود و بالاتر می باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: سلامت انتخابات و صیانت از رای مردم را تضمین می کنیم و قطعا هر تصمیمی مردم بگیرند، از صندوق رای خارج می شود.

وي افزود: تعرفه هاي درنظر گرفته شده براي شعب اخذ رأي بالاتر از ميزان درصد حضور رأي دهندگان در انتخابات دوره گذشته بوده، ضمن اينكه در ادوار گذشته نيز مشكلي در خصوص كمبود تعرفه در استان نداشته ايم.

رضايي ضمن درخواست از مردم برای شرکت در انتخابات، گفت: از مردم می خواهیم به شايعات و شبهات منتشر شده در فضاي مجازي توجه تکرده و اخبار رسمي را از رسانه ملي و اطلاعيه هاي صادره از ستاد انتخابات كشور و هيأت مركزي نظارت پيگيري نمايند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار