نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 خرداد 1400 - 23:03

نوای جنوب:رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: مراسم‌ تشییع، عروسی و دورهمی‌ باید با حداقل حضور افراد برگزار شود نه اینکه شاهد مراسم‌ تشییع کیلومتری باشیم.

نوای جنوب:رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: مراسم‌ تشییع، عروسی و دورهمی‌ باید با حداقل حضور افراد برگزار شود نه اینکه شاهد مراسم‌ تشییع کیلومتری باشیم. احمد آخوندی بیان کرد: رعایت نکردن درست شیوه‌نامه‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها باعث شد برای اولین بار در طول ۱۵ ماه از شیوع کرونا در کشور، وضعیت این شهرستان قرمز شود.

او افزود: یکی از معضلاتی که تأثیر زیادی در افزایش مرگ‌ومیر بیماران کرونایی دارد، مراجعه دیرهنگام مبتلایان به کرونا در مرحله درگیری ریه  به مراکز درمانی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر عنوان کرد: ۲۴ درصد مرگ‌ومیر‌های ناشی از کرونا در شهرستان دیر مربوط به دوره ۷۰ روزه از اول فروردین تا نهم خرداد است.

آخوندی ادامه داد: ۵۵ درصد نمونه‌های مثبت کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستان دیر، مربوط به امسال است.

او با انتقاد شدید از شلوغی و رعایت نکردن اصول بهداشتی در مراسم‌ تشییع، گفت: مراسم‌ تشییع، عروسی و دورهمی‌ باید محدود و یا با حداقل حضور افراد و بستگان برگزار شود نه اینکه شاهد مراسم‌ تشییع کیلومتری باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: سالن‌های ورزشی با رعایت موارد بهداشتی و با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت، و اصناف اجازه فعالیت دارند، اما ورزش در کنار ساحل و زمین‌های چمن محلات و دورهمی‌های افراد در ساحل باید تعطیل شود.

آخوندی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در شهرستان عنوان کرد: در فاز اول ۷۷۲ نفر و در فاز دوم که مربوط به سالمندان است هزار و ۱۰۲ نفر در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار