کد خبر: 24037 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 خرداد 1400 - 09:06
یک سوم مشترکان بوشهری بیش از الگو، آب مصرف می‌کنند

نوای جنوب:معاون شرکت آبفای بوشهر گفت: ۳۴ درصد از مشترکان شهری و روستایی این استان افزون بر الگو آب مصرف می‌کنند.

نوای جنوب:علی بردستانی عنوان کرد:طبق بررسی صورت گرفته بر اساس آمار سال ۱۳۹۹، ۳۴ درصد مشترکان شهری و روستایی، بالای الگوی مصرف یعنی ۱۶ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند.

او افزود: بر اساس طبقات مصرف تعیین شده وزارت نیرو، ۱۲ درصد از مشترکین جز دسته پرمصرف هستند یعنی بین ۳۰ تا ۵۰ مترمکعب اب در ماه مصرف می‌کنند و ۴ درصد از مشترکین جزو دسته‌ بد مصرف هستند یعنی بیشتر از ۵۰ مترمکعب در ماه آب مصرف دارند.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: الگوی مصرف هر مشترک برای استان بوشهر، ۱۶ متر مکعب در ماه تعریف شده است و مشترکینی که زیر ۶ متر مکعب در ماه مصرف داشته باشندف طبق قانون و تعرفه آب امید از پرداخت آب بها معافند.

بردستانی به مشترکین توصیه کرد: میزان مصارف را مدیریت کنند و به هدر رفت آب و تعمیرات نشت آب تاسیسات و لوله‌های آب داخل ساختمان و املاک برای حفظ منابع آب و برخورداری همه عزیزان از آب سالم و بهداشتی در استان اهمیت ویژه داشته باشند.

او همچنین در مورد واحد‌های غیرخانگی بیان کرد: در کاربری‌های غیر خانگی توصیه می‌شود مصرف برابر الگو و ظرفیت قراردادی باشد، زیرا هزینه مصارف بالاتر از الگو و ظرفیت قراردادی ماهانه شامل هزینه آب آزاد خواهد بود و حدود ۵ برابر از هزینه عادی بالاتر است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/24037