نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 06 خرداد 1400 - 08:39
در اقدامی قابل تحسین

نوای جنوب:قاتل محکوم به قصاص دراستان  بوشهر پس از 17 سال انتظار با گذشت خانواده مقتول زندگی دوباره یافت.

نوای جنوب:در سال 83 جوانی به علت کنترل نکردن خشم و غفلت، مرتکب قتل دوست خود در عسلویه شد. مقتول از استان فارس و قاتل اهل سیستان و بلوچستان است که با یکدیگر در منطقه عسلویه مشغول به کار بودند.

متهم که در زمان ارتکاب قتل 24 سال داشت، سال‌ها بدون ملاقات منتظر اجرای حکم قصاص بود تا اینکه با وساطت معتمدان شورای حل اختلاف و گروه‌های صلح و سازش، اولیاء دم از اجرای حکم قصاص صرف نظر می‌کنند.

از نکات قابل توجه، حضور همسر این زندانی در مراسم آزادی اش بود که طی 17 سال گذشته به پای وی نشسته است.

به گفته مدیر کل زندان‌های استان در سال گذشته 19 نفر از محکومین به قصاص با سال‌های زندانی بالا آزاد شدند.

مقبلی افزود: استان بوشهر از نظر گرفتن رضایت از شکات در خصوص جرم قتل عمد رتبه پنجم کشوری را دارد.

وی گفت: در دو ماه گذشته نیز 7 نفر از شاکیان رضایت به بخشش داده اند که 3 نفر از آن‌ها در زندان بوشهر و دو نفر از زندان برازجان هستند.

رئیس شورای حل اختلاف استان نیز گفت: شورای حل اختلاف استان و مجموعه شورای حل اختلاف زندان مرکزی بوشهر بحث رهایی محکومین به قصاص را از زندان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار دارند.

الماس گشتاسبی افزود: اهل تسنن در بسیاری از امور مانند کمک مالی به آزادی زندانیان همراه ما هستند.

امام جمعه موقت اهل سنت اخند شهرستان عسلویه هم که تا کنون زمینه آزادی دو محموم به قصاص را با پرداخت کمک‌های مالی انجام داده است گفت: سال گذشته یک محکوم را آزاد و امسال هم توانستیم برای آزادی یک محکوم به قصاص کمک مالی انجام دهیم.

وی از تجار و کسانی که تمکن مالی دارند درخواست کرد به زندان‌ها بیایند و از نزدیک انسان‌های نادم و پشیمان را پشت میله‌های زندان ببینند تا بتوانند برای آزادیشان کمک کنند.

امام جمعه موقت اهل سنت اخند افزود: یکی از برنام‌های مهمی که امسال آن را دنبال خواهیم کرد کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و فاقد سوابق کیفری و اعتیاد است. از نکات قابل توجه، حضور همسر این زندانی در مراسم آزادی اش بود که طی 17 سال گذشته به پای وی نشسته است.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
عفو

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار