نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 05 خرداد 1400 - 13:35

نوای جنوب:کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نباید طوری عمل شود که یک روز جوجه‌های یک روزه کشته شوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، گفت: اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مشکلات را دارد.

نوای جنوب:کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نباید طوری عمل شود که یک روز جوجه‌های یک روزه کشته شوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، گفت: اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مشکلات را دارد.

آیت‌الله رئیسی: اگر مدیریت باشد، نه صف مرغ خواهیم داشت و نه جوجه‌کُشی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه پنجم خردادماه۱۴۰۰) در جمع فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: پیشرفت اقتصادی یکی از مسائل مهم کشور و دغدغه های اصلی مردم است و امروز مسائل اقتصادی و اول شناخت مسئله و دوم شناخت راهکارهای حل مسئله و سوم تعیین اولویت ها و چهارم در میدان اقدام میدان داری کردن را مهم میدانم. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ایرانی قوی می‌خواهیم و بسترهای ایرانی قوی موجود است، بیان داشت: ذخایر مادی و معنوی و نیروهای انسانی کارآمدی و دلسوز را خدا با این کشور عنایت کرده است و حلقه مفقوده در مدیریت کارآمد و جهادی است. 

وی با تاکید بر اینکه ایران قوی بدون یک اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد و اقتضای آن یک مدیریت کارآمد و قوی است، تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت باید قوی و هماهنگ و کارامد باشد و هرکدام آهنگی ساز نکنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه بازار را دستوری و پشت اتاق های دربسته نمی شود اداره کرد، گفت: من یک مدیر میدانی هستم و اولین نشستم در سفرهای استانی با تولیدکنندگان بوده است و شعار تولید باید مسئله اول باشد و به همین دلیل به قضات و دادستان ها دستور دادم که تولید باید در اولویت باشد و تولید نباید دچار وقفه شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه یک روز ارزپاشی در بازار شود و یک روز اعلام شود خزانه خالی است، هردو غلط است، گفت: باید گذاشت که بازار در تصمیم گیری و تصمیم سازی دخیل باشد و نباید در اتاق دربسته تصمیم گیری شود و بنظرم باید ارتباط بین علم و دانشگاه و تولید و بازار ایجاد شود و ارتباط بین اقتصاد و دیپلماسی باید ایجاد شود.

رییسی با طرح این سوال که آیا سهم ما در اقتصاد منطقه همین میزان است؟ گفت: با همین کشورهای منطقه می‌توانیم رابطه خوبی داشته و بهترین صادرات را به کشورهای منطقه داشته باشیم و باید نظام دیپلماسی ما با بازار در ارتباط باشد. 

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه نباید طوری عمل شود که یک روز جوجه ها زنده زنده کشته شوند و یک روز مردم در صف مرغ باشند، اظهار داشت: باید مدیریت صورت گیرد و اگر درست مدیریت شود امکانات و ذخایر کشور امکان حل مسئله را دارد. 

رئیسی با بیان اینکه ما دولتی مردمی می خواهیم و محاسبه مسئله مردم باید مهمترین محاسبه ما باشد تصریح کرد: سند توسعه تعاون باشد در اولویت باشد و در واگذاری ها و تامین و توزیع کالا باید ظرفیت تعاونی ها را در نظر بگیریم. 

وی با بیان اینکه مجری قانون باید قانون را اجرا کند و کشور ما کشور انتخابات و مراجعه به رای مردم است و اگر بر پاشنه قانونمداری نچرخد دچار مشکل خواهد شد گفت: قانونمداری باید به عنوان محور مدنظر باشد و ما قانون بهبود فضای کسب و کار را اجرایی می کنیم. 

رییسی در پاسخ به سوالی درمورد ارتباط با دنیا بیان داشت: ما به تعامل با همه دنیا برای حل مسائل اقتصادی باور داریم و کشورهای منطقه باید در اولویت باشد و با دنیا نیز در ارتباط باشیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
رییسی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار