نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 خرداد 1400 - 12:36
مدیرعامل شرکت برق استان بوشهر:

نوای جنوب:وی تاکید کرد: اطلاعات افرادی که گزارش مراکز غیر مجاز رمز ارزها را می‌دهند محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز محرمانه انجام می‌شود

نوای جنوب:وی تاکید کرد: اطلاعات افرادی که گزارش مراکز غیر مجاز رمز ارزها را می‌دهند محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز محرمانه انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر می گوید: مصرف برق کشور طی اردیبهشت ماه 20 درصد نسبت به دوره مشابه پارسال رشد داشته که یکی از دلایل اصلی آن فعالیت رمزارزهای غیرمجاز و زیرزمینی است که در انبارها، زمین های کشاورزی و سوله های متروکه صنعتی فعالیت می کنند.

غلامرضا حشمتی   با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث شده امسال شاهد خاموشی باشیم بیان کرد: دلایل دیگر خاموشی شامل کاهش میزان تولید نیروگاههای برق آبی به واسطه کاهش بارندگی در زمستان گذشته، افزایش زودهنگام دمای هوا و نیاز به دستگاه سرمایشی در اغلب نقاط کشور و استفاده از ماینرهای غیرمجاز است.

حشمتی با بیان اینکه میانگین زمان خاموشی در استان بوشهر حداکثر 75 دقیقه است و این زمان کمتر از کلانشهرهایی مثل تهران و کرج می باشد که طبق برنامه زمان بندی تا 3 ساعت هم خاموشی اعمال می شود، تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم قطعی برق طبق برنامه ریزی جدولی که اطلاع رسانی آن از طریق سایت شرکت و رسانه‌ها صورت گرفته انجام شود.

وی گفت: ما نگران استخراج کنندگان مجاز رمز ارزها نیستیم چون طبق قرارداد، برق آنها با شروع فصل گرما قطع می‌شود ولی کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به ماینینگ رمز ارزها می‌کنند دردسرساز شده‌اند.

حشمتی اضافه کرد: شناسایی استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارزها ساده نیست چون این افراد اغلب برق دزدی دارند و کنتور برق خریداری نمی کنند به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده  ماینینگ غیرقانونی موضوع را با اتفاقات برق با شماره 121، نیروهای انتظامی و امنیتی درمیان بگذارند و متناسب با ارزش کشف، تا سقف 20 میلیون تومان جایزه دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات افرادی که گزارش مراکز غیر مجاز رمز ارزها را می‌دهند محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز محرمانه انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه مراکز غیرمجاز رمز ارزها پلمپ و اشتراک برق آن‌ها قطع و دستگاه‌های غیرمجازشان جمع آوری می‌شود، به مراکز قضائی نیز معرفی خواهند شد و دیگر نمی‌توانند با صنعت برق کشور همکاری کنند.

به گفته حشمتی، با کمک دستگاههای انتظامی و امنیتی، طی یکسال اخیر بیش از 1150 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان شناسایی شده ولی ارقام غیرمجازها بیش از این است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از مردم خواست تا از وسایل برقی پرمصرف در ساعت اوج مصرف (12 تا 18) استفاده نکنند، در طول روز بجای لامپ از روشنایی طبیعی استفاده شده و کولرهای اضافه خاموش شود تا به کاهش خاموشی کمک شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی شرکت توانیر با تاکید بر اینکه اطلاعات هموطنانی که گزارش مراکز غیر مجاز رمز ارزها را می‌دهند محرمانه خواهد ماند و پیگیری‌ها نیز محرمانه انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه مراکز غیرمجاز رمز ارزها پلمپ و اشتراک برق آن‌ها قطع و دستگاه‌های غیرمجازشان جمع آوری می‌شود، به مراکز قضائی نیز معرفی خواهند شد و دیگر نمی‌توانند با صنعت برق کشور همکاری کنند.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار