نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 02 خرداد 1400 - 20:14

نوای جنوب:پل والفجر به دلیل قرار گرفتن در نقطه‌ی آغاز محور مواصلاتی شهر برازجان به مناطق گردشگری امام‌زاده ابراهیم، منابع سرکره، گندم ریز و البته شهرستان‌های تنگستان، دشتی، کنگان، عسلویه و... از دیرباز به عنوان یک محور پرترافیک شناخته می‌شود که با افزایش حجم ترددها، نیاز به ارتقاء ظرفیت این پل به یک ضرورت تبدیل گردیده است





 

نوای جنوب:پل والفجر به دلیل قرار گرفتن در نقطه‌ی آغاز محور مواصلاتی شهر برازجان به مناطق گردشگری امام‌زاده ابراهیم، منابع سرکره، گندم ریز و البته شهرستان‌های تنگستان، دشتی، کنگان، عسلویه و... از دیرباز به عنوان یک محور پرترافیک شناخته می‌شود که با افزایش حجم ترددها، نیاز به ارتقاء ظرفیت این پل به یک ضرورت تبدیل گردیده استپل والفجر به دلیل قرار گرفتن در نقطه‌ی آغاز محور مواصلاتی شهر برازجان به مناطق گردشگری امام‌زاده ابراهیم، منابع سرکره، گندم ریز و البته شهرستان‌های تنگستان، دشتی، کنگان، عسلویه و... از دیرباز به عنوان یک محور پرترافیک شناخته می‌شود که با افزایش حجم ترددها، نیاز به ارتقاء ظرفیت این پل به یک ضرورت تبدیل گردیده است.

 

گسترش محدوده‌ی مسکونی شهر برازجان به سمت منطقه‌ی جنوب رودخانه‌ی فصلی آردو و استقرار جمعیت قابل‌توجهی از شهروندان در محله‌ی پردیس را نیز باید به موارد ذکر شده افزود. بر همین اساس و با توجه به ضرورت روزافزون اصلاح پل والفجر، طرح تعریض این پل به‌عنوان یک پروژه‌ی زیربنایی و مهم توسعه‌ی شهری در سال ۹۹ با قید فوریت در دستور کار مجموعه‌ی شهرداری برازجان قرار گرفت.


مهندس محمدی شهردار برازجان که در سال گذشته با اعلام خبر آغاز فاز مطالعاتی این پروژه‌ی مهم شهرداری برازجان، نوید آغاز قریب‌الوقوع روند اجرایی طرح را داده بود در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی شهرداری برازجان می‌گوید: با توجه به ضرورت رسیدگی به وضعیت خروجی شهر برازجان به سمت اهرم،  طرح تعریض پل والفجر در دستور کار قرار گرفت که پس از پایان فاز مطالعاتی طرح و طراحی پل، به حول و قوه‌ی الهی مراحل تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار آغاز گردید و مناقصه‌ی انتخاب پیمانکار واجد شرایط آگهی شد.


شهردار برازجان درخصوص مختصات فنی و اجرایی این طرح می‌گوید: این پل بتنی با سه دهانه و طول کلی ۴۵ متر اجرا خواهد شد که برآورد اولیه هزینه‌ی احداث آن معادل ۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.


امید می‌رود با احداث این پل شاهد سهولت رفت و آمد از ورودی جنوبی شهر برازجان در آینده باشیم.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار