کد خبر: 23531 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 ارديبهشت 1400 - 13:19
خروج مرغ زنده ازاستان بوشهر ممنوع شد

نوای جنوب:استاندار بوشهر گفت:در راستای مدیریت تامین مرغ، خروج مرغ زنده از این استان با هر عنوانی ممنوع است.

نوای جنوب:استاندار بوشهر گفت:در راستای مدیریت تامین مرغ، خروج مرغ زنده از این استان با هر عنوانی ممنوع است.

عبدالکریم گراوند در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با بیان اینکه در توزیع میوه در ایام نوروز فعالیت‌های مطلوبی انجام شد بیان کرد: در این ایام میزان و قیمت میوه به بهترین نحو عرضه شد که خدمات دست‌اندرکاران قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه در توزیع برنج، روغن و کالا‌های اساسی مشکلی وجود ندارد افزود: تلاش شود که وضعیت توزیع گوشت مرغ در استان بوشهر عادی شود هر چند تا هفته آینده این مهم محقق می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تامین و توزیع روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ در استان عنوان کرد: تا به حالت عادی برگشتن وضعیت توزیع گوشت مرغ، اداره کل پشتیبانی دام استان بوشهر موظف است گوشت مرغ به ظرفیت بالای ۱۰۰ تن در روز با قیمت مصوب تأمین و توزیع کند.

گراوند با بیان اینکه همه بازار‌های استان‌های مختلف کشور به هم پیوسته است عنوان کرد: اکنون وضعیت توزیع گوشت مرغ در استان مناسب نیست و باید به حالت اشباع برسد.

او با تاکید بررسی وضعیت تولید مرغداری‌های و تحویل به کشتارگاه‌های طیور افزود: هر واحد مرغداری که بر اساس تعهد عمل نکرد سریع به تعزیرات حکومتی معرفی و برخورد قاطع شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل ۲۰ پرونده مرغداری متخلف در تعزیرات حکومتی استان بوشهر عنوان کرد: این مرغداری‌ها باید از سوی تعزیرات حکومتی جریمه نقدی شوند و جهاد کشاورزی هم در عرصه میزان سهمیه نهاده دامی آنان برخورد کند.

گراوند بیان کرد: مرغداری‌ها که مرغ تولیدی خود را کشتار و به بازار عرضه نکنند با حکم دستگاه فضایی، مرغ آنان در اختیار واحد‌های کشتارگاه قرار می‌گیرد و توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه بیشتر واحد‌های مرغداری استان بوشهر همراهی خوبی با برنامه‌ها دارند گفت: حمایت از تولید در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و تشکیل پرونده و برخورد قضایی آخرین راه حل در عرصه تخلف واحد‌های مرغداری است.

استاندار بوشهر، خروج مرغ زنده از استان بوشهر را ممنوع دانست و بیان کرد: مرغ زنده باید تحویل کشتارگاه‌ها شود برای ارسال به دیگر استان‌ها باید با هماهنگی و نظارت جهاد کشاورزی عمل شود.

گراوند از تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ در استان خبر داد و ادامه داد: با افتتاح تولید جوجه یک‌روزه و مرغ مادر در استان بوشهر زنجیره تولید گوشت مرغ تکمیل شد و به‌زودی کشتارگاه سوم طیور استان بوشهر افتتاح می‌شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/23531