کد خبر: 23504 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 ارديبهشت 1400 - 14:10
فرمانده انتظامی استان:زوج کلاهبردار در سایت دیوار به دام افتادند

نوای جنوب:حدود ۱۵ مالباخته و شاکی در خصوص این پرونده در استان شناسایی شده، هرچند به علت شیوه مجرمانه و مدت زمان ارتکاب جرم، تعیین ارزش ریالی کلاهبرداری‌های متهمان و همچنین تعداد نهایی مالباختگان، نیازمند بررسی‌های تکمیلی دارد.

نوای جنوب:حدود ۱۵ مالباخته و شاکی در خصوص این پرونده در استان شناسایی شده، هرچند به علت شیوه مجرمانه و مدت زمان ارتکاب جرم، تعیین ارزش ریالی کلاهبرداری‌های متهمان و همچنین تعداد نهایی مالباختگان، نیازمند بررسی‌های تکمیلی دارد.

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری زن و مردی که با درج آگهی جعلی فروش دوچرخه، لوازم خانگی و پرنده در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ حیدر سوسنی بیان کرد: متهمان پس از جلب نظر مشتریان، به بهانه نگهداشتن کالا، مبالغی را به صورت بیعانه دریافت می‌کردند و سپس پاسخگوی تماس‌های افراد نبودند. در پیگیری کارآگاهان سایبری، مشخص شد که وجوه کلاهبرداری شده به شماره حساب مختلفی که گاه مربوط به مغازه داران خوشنامی هم بود واریز شده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با مراجعه سه نفر از شاکیان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای مرکز استان قرار گرفت و با وجود استفاده متهم از روش‌های پنهان ساز هویتی، با اقدامات فنی، هویت و محل سکونت متهم اصلی در یکی از استان‌ها مرکزی کشور مشخص شد و با بررسی‌های بیشتر محرز شد که متهم در استان بوشهر نیز تردد دارد.

سوسنی عنوان کرد: با پیگیری همکاران ما در پلیس فتا، مشخص شد که همسر موقت این متهم به تازگی در یکی از شهرستان‌های استان ساکن شده و به احتمال قوی، ارتکاب این کلاهبرداری‌ها با همکاری خانم متهم صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران پلیس فتا و در زمانی که متهم و همسرش در شهرستان و در منزل حضور داشتند با هماهنگی مقام قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر شدند و در بازرسی از منزل آنان چندین دستگاه تلفن همراه که در کلاهبرداری از آن‌ها استفاده شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس و در رویارویی با مستندات موجود به بزه‌های انتسابی خود اعتراف کردند و گفتند که از سال ۹۸ تاکنون در چند استان به همین شیوه کار کرده‌اند و یک بار نیز دستگیر و به زندان فرستاده شده‌اند، اما دوباره از سهل انگاری کاربران سوء استفاده کرده و این روش را ادامه داده‌اند.

سوسنی گفت: این متهمان اعلام کردند که در برخی اوقات، شماره حساب مغازه دار‌های مختلف را به مالباخته می‌دادند تا بیعانه را واریز کند و سپس با مراجعه به مغازه، اجناسی را به میزان وجوه واریزی، خریداری می‌کردیم.

او عنوان کرد: در زمان بازجویی متهمان و تا این زمان، حدود ۱۵ مالباخته و شاکی در خصوص این پرونده در استان شناسایی شده و به پلیس فتا مراجعه کرده‌اند، ولی به علت شیوه مجرمانه و مدت زمان ارتکاب جرم، تعیین میزان ارزش ریالی کلاهبرداری‌های متهمان و همچنین تعداد نهایی مالباختگان، نیازمند بررسی‌های تکمیلی دارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از مردم خواست تا قبل از دیدن و تحویل گرفتن کالا و اجناس مورد معامله در فضای مجازی، از پرداخت هر وجهی با عنوان بیعانه و پیش پرداخت خودداری کنند و قبل از انجام هر فعالیت اقتصادی اینترنتی، به درگاه پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مراجعه کنند و با توجه به توصیه‌های آموزشی، با ایمنی بیشتری منظور خود را پیگیری کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/23504