کد خبر: 23408 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 ارديبهشت 1400 - 10:23
تصاویر/ واکسیناسیون سالمندان 80 ساله بوشهر علیه کرونا

نوای جنوب: تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال در استان بوشهر در حال انجام است، اما در این میان واکسیناسیون سالمندان الزاماتی نیز دارد که یکی از آن‌ها نداشتن بیماری‌های خاص است.

نوای جنوب: تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال در استان بوشهر در حال انجام است، اما در این میان واکسیناسیون سالمندان الزاماتی نیز دارد که یکی از آن‌ها نداشتن بیماری‌های خاص است.یک هفته‌ای است که واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در استان بوشهر آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان هفته واکسیناسیون این افراد به پایان می‌رسد.


 
سرپرست بهداشت شهر چغادک گفت: افراد بالای ۸۰ سال از طریق فراخوان شناسایی شده‌اند و هنگام مراجعه برای دریافت واکسن، همراه داشتن کارت شناسایی ملی الزامی است.
 
پریسا محمدی افزود: نداشتن بیماری خاص و پرخطر از الزامات دریافت واکسن است، اما بیمارانی که فشارخون یا دیابت دارند، دریافت واکسن مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.


 
وی عنوان کرد: بیماران کرونایی ۱۰ روز پس از دوران نقاهت اجازه تزریق واکسن را دارند،   اما پس از آن نیز رعایت دستورالعمل‌ها الزامی است.
 
سرپرست بهداشت شهر چغادک بیان کرد: پس از تزریق واکسن هم امکان بروز علائم موضعی مانند قرمزی و التهاب و یا علائم دیگری، چون تب، لرز، بی حالی و ضعف وجود دارد که در این شرایط مصرف مایعات، میوه و سبزی و در صورت بروز تب استفاده از استامینوفن توصیه می‌شود.
 
وی ادامه داد: اگر علائم طولانی و شدیدتر شود مراجعه به پزشک الزامی است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/23408