نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 ارديبهشت 1400 - 10:16

نوای جنوب:دکتر مردانی گفت: گونه کرونای هندی ترکیبی از ویروس‌های جهش یافته قبلی است که سرایت آن ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است.

نوای جنوب:دکتر مردانی گفت: گونه کرونای هندی ترکیبی از ویروس‌های جهش یافته قبلی است که سرایت آن ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: موارد ابتلا به کرونای هندی در ایران افزایش نیافته است و نباید با اطلاعات نادرست، تنش و استرس جسمانی و روانی را در میان مردم زیاد کرد.

مسعود مردانی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: فقط چند مورد از ابتلا به کرونای هندی در بوشهر وجود دارد و افزایش موارد ابتلا و همه گیری این نوع ویروس در کشور تایید نشده است.

ابتلا چند نفر به کرونای هندی در بوشهر

وی اظهار داشت: مردم با شنیدن اخبار منفی، دچار تنش، استرس، اضطراب و افسردگی می‌شوند، همه کارشناسان و مسوولان بهداشتی باید اقشار مختلف جامعه را به سمت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند و از ایجاد تنش‌های روانی میان آن‌ها بکاهند.

مردانی گفت: متاسفانه رعایت اصول بهداشتی در میان مردم کاهش یافته و تنها راه نجات ما از کرونا توجه به ماسک زدن، پرهیز از تجمعات گروهی و خانوادگی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تردد در شهر به غیر از موارد ضروری و ... است.

مردانی تاکید کرد: گونه کرونای هندی ترکیبی از ویروس‌های جهش یافته قبلی است که سرایت آن ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است و شروع درگیری ریه در این نوع ویروس، بدون علائم تنفسی و سرفه است و در هنگام پیشرفته شدن بیماری، علائم تنفسی بروز می‌یابد.

این متخصص بیمار‌های عفونی تصریح کرد: در این نوع ویروس شروع درگیری ریه در کمتر از ۲۴ ساعت از مواجهه و همزمان با علائم اولیه بوده و سرعت پیشرفت بیماری بسیار زیاد است. افراد در صورت طولانی شدن علائم عمومی سریعا به پزشک مراجعه کنند.

مردانی در مورد جهش کرونای ایرانی در آینده، گفت: جهش کروموزومی کرونا امکان پذیر است و کشورمان هم از این موضوع مستثنی نیست، اما مردم بدانند راه انتقال و پیشگیری از ویروس تغییر نکرده و همان اقداماتی (رعایت پروتکل‌های بهداشتی) که در پیشگیری از شیوع ویروس چینی و انگلیسی وجود دارد، برای ویروس کرونای هندی یا آفریقایی و ... هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که واکسیناسیون عموم مردم علیه کرونا هر چه زودتر انجام شود تا شاهد موارد ابتلا و مرگ و میر کمتری از کرونا در ایران و دنیا باشیم.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار