کد خبر: 23346 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 ارديبهشت 1400 - 12:26
مجوز احداث چهار درمانگاه تامین اجتماعی در استان بوشهر صادر شد

نوای جنوب:دیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: مجوز احداث چهار درمانگاه تامین اجتماعی در این استان صادر شده که آغاز احداث آنها منوط به تامین زمین مناسب با قابلیت دسترسی مطلوب برای جامعه هدف است.

نوای جنوب:دیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: مجوز احداث چهار درمانگاه تامین اجتماعی در این استان صادر شده که آغاز احداث آنها منوط به تامین زمین مناسب با قابلیت دسترسی مطلوب برای جامعه هدف است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ؛دکتر سید جواد رکاب‌‏پور مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا با تبریک هفته کارگر افزود: این مجوزها شامل درمانگاه‌‏های تامین اجتماعی در جزیره خارگ، شهرهای اهرم، شبانکاره و مرکز شماره ۲ مبعث در بوشهر است.
وی بیان کرد: برای سه درمانگاه خارج از مرکز استان با تعامل خوب مسئولان محلی مکان‏‌هایی برای احداث درمانگاه جانمایی شده‌ است ولی با توجه به نیاز درمانگاه‌‎ها به سطح دسترسی مطلوب پیگیری شده تا با زمینی با موقعیت بهتر تامین شود تا جامعه هدف این درمانگاه بتوانند خدمات مدنظر خود را براحتی دریافت کنند.
دکتررکاب‎ پور ادامه داد: برای احداث درمانگاه شماره ۲ مبعث در بوشهر نیز این موضوع در انتظار تامین زمین است که برای رفع این مشکل رایزنی با دستگاه‏‌های دولتی دارای زمین در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به محدودیت زمین در سطح منطقه یک بوشهر تامین اجتماعی در این زمینه در تلاش است تا از ظرفیت خیران سلامت نیز برای تامین زمین کمک بگیرد.
سه درمانگاه تامین اجتماعی در استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود
دکتر رکاب‎ پور در ارتباط با آخرین وضعیت درمانگاه‌‎های در دست احداث تامین اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: درمانگاه‌‏های جم و خورموج و پلی کلینیک برازجان به ترتیب ۶۸، ۷۵ و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تلاش می‌کنیم تا در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسند.
وی یادآور شد: درمانگاه تامین اجتماعی دلوار نیز مناقصه آن انجام و کار وارد مرحله فنی شده‌است و درمانگاه دیلم نیز اکنون در حال بتن ریزی و زیرسازی قرار دارد که انتظار است این ۲ درمانگاه نیز براساس برنامه زمان بندی مورد بهره‌‏برداری قرار گیرند.
۱۰۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‏‌های تامین اجتماعی بوشهر افزوده شد
وی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت تخت‏‌های مرکزهای درمانی تامین اجتماعی در استان بوشهر گفت: این افزایش ظرفیت شامل ۱۰۰ تخت است که سهم هرکدام از بیمارستان‌‎های سلمان فارسی، مهر برازجان و نبی اکرم عسلویه به ترتیب ۷۰، ۲۰ و ۱۰ تخت(سی.سی.یو) است.
۵ هزار و ۵۰۰ بیمار بوشهری در طرح نسیم ۱۹ پذیرش شدند
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در باره دستاورد طرح نسیم ۱۹ گفت: این طرح که با شیوع کرونا و برای کاهش تردد بیماران خاص مانند بیماران سرطانی و دیابتی اجرا شد که در قالب آن داروی موردنیاز آنها درمنزل و بدون نیاز به مراجعه به درمانگاه تحویل آنها می‏‌شود.
دکتر رکاب‌پور اظهار داشت: در فاز نسخت طرح تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ بیمار بوشهری پذیرش شدند که داروی آنها به صورت مستمر تحویل می‌‏شود.
بستر ارتباطی مناسب نیاز اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک است
وی در ارتباط با طرح نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: این طرح از اسفند سال گذشته همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر اجرایی شد که اقدامی مهم در ارائه خدمت غیرحضوری به بیمه شوندگان سازمان تامین اجتماعی و کاهش مراجعه مکرر آنها به این سازمان است.
دکتر رکاب پور ادامه داد: با این طرح برای هر فرد یک سابقه و پرونده الکترونیکی پزشکی در بخش سلامت صادر می‏‌شود که این یکی از تاکیدهای مهم در برنامه ششم توسعه نیز به شمار می‌‎رود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در ارتباط با مشکلات فراروی اجرا طرح نسخه نویسی الکترونیکی اظهار داشت: این طرح در مراحل اولیه قرار دارد و نبود بستر ارتباط مناسب مشکلاتی در روند اجرا طرح ایجاد کرد که بتدریج با برطرف کردن کمبودها و زمینه اجرای شایسته این طرح فراهم خواهد شد.
وی افزود: همچنین در قالب یک طرح ارزشمند دیگر که از سوی سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر اجرایی شده‌است افراد بازنشسته و با سن بیش از ۶۵ سال در مراکز غیرملکی و طرف قرار داد با تامین اجتماعی مانند بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر قادر به دریافت خدمات و تجهیزات پزشکی (مورد استفاده در بیمارستان) به صورت رایگان هستند.
کرونا ویزیت سرپایی مراکز تامین اجتماعی در بوشهر را ۴۰ درصد کاهش داد
دکتر رکاب‏ پور اظهار داشت: براساس آخرین آمار که در پایان بهمن ماه سال گذشته استخراج شده‌است ۹۷۹ هزار و ۸۵۴ بوشهری زیر پوشش سازمان بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که در مقایسه با ۱۱ ماه سال ۹۸، ۵۲ دهم درصد کاهش داشته که این کاهش نیز به دلیل تعطیلی برخی از بنگاه‏‎‌ها  و قطع پوشش بیمه‌‎ای آنها بوده‌است.
وی افزود: در مدت یاد شده ویزیت سرپایی بیمه شوندگان تامین اجتماعی در استان بوشهر ۹۵۶ هزار و ۲۹ مورد بود که این میزان ۴۰ درصد کاهش داشته که دلیل آن نیز کاهش حضور مردم به مراکز درمانی به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا است.
دکتر رکاب پور اظهار داشت: از مجموع ویزیت سرپایی انجام شده ۸۰۹ هزار و ۱۸ مورد توسط پزشک عمومی، ۸۷ هزار و ۵۵۵ مورد توسط پزشک متخصص و مابقی توسط دندان پزشکان صورت گرفته است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/23346