کد خبر: 22896 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 فروردين 1400 - 15:09
بیشتر ابتلاهای کرونایی، خانوادگی شده است

نوای جنوب: معاون وزیر بهداشت گفت: اغلب ابتلا‌های کرونایی خانوادگی شده است و فقط با همراهی مردم و تشدیدمحدودیت‌ها می‌توان این روند را متوقف کرد.

نوای جنوب: دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از  بازدید از بیمارستان‌های استان بوشهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه اغلب ابتلا‌های کرونایی خانوادگی شده است، عنوان کرد: فقط با همراهی مردم و تشدیدمحدودیت‌ها می‌توان این روند را متوقف کرد.

او به روند افزایشی ابتلا و بستری کرونا در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: قابل پیش‌بینی بود که اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود چنین وضعیتی را در استان بوشهر شاهد باشیم و شاهد افزایش سه برابری بیماران سرپایی و بستری در استان هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر محدودیت‌هایی برای کسب و کار‌ها و ادارات اعمال شود و این مشاغل تعطیل شود، ولی مردم همچنان به دورهمی‌ها ادامه دهند، نمی‌تواند روند را متوقف کرد.

جان بابایی با قدردانی از گروه درمانی استان بوشهر گفت: هم‌اکنون به اندازه کافی تخت در بیمارستان‌های استان داریم، ولی اگر روند افزایشی کرونا کاهش نیابد بی‌شک دچار کمبود تخت خواهیم شد.

او همچنین بیان کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر از گروه‌های درمانی و بهداشتی کشور شامل ۱۶۰ هزار نفر از گروه‌های درمانی و ۱۶۰ هزار نفر از گروه‌های بهداشتی علیه کرونا واکسینه شدند.

معاون وزیر بهداشت افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

جان بابایی یکی از طرح‌های مهم درمانی در استان را بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر دانست و عنوان کرد: این بیمارستان با همکاری وزارت بهداشت، استانداری بوشهر و سازمان انرژی اتمی ساخته شده است.

او، با اشاره به تکمیل ساختمان بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر، ادامه داد: وزارت بهداشت برای تامین تجهیزات موردنیاز بیمارستان اقدام کرده است، ولی بخش تاسیسات و بخشی از هوا رسان باید تکمیل شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، با اشاره به قابل استفاده بودن بیش از نیمی از بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر، گفت: این ظرفیت را برای بیماران کرونا در نظر گرفته‌ایم و به‌زودی کمک می‌کنیم که مانده فضای فیزیکی هم راه‌اندازی شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22896