کد خبر: 22884 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 17 فروردين 1400 - 13:10
از عقب ماندگی در واکسیناسیون تا دردسر اصناف از تعطیلی مجدد
پیک چهارم هم تقصیر ماست؟

نوای جنوب: هیچ مسئولی به این پاسخ نمی دهد که چرا در ایام تعطیلات نوروزی راه ها بسته نشد و به جای التماس و اصرار، آقای وزیر بهداشت و مسئولان ستاد ملی کرونا، تدبیری برای اعمال بی تعارف محدودیت ها نیندیشیدند؟





نوای جنوب: از ابتدای هفته جاری، 3 شهرستان استان قرمز شده و آمار مبتلایان جدید کرونا در استان به رکورد 650 نفر در روز رسیده که رکورد بی سابقه ای از زمان شیوع بیماری محسوب می شود.

 از حدود یک ماه پیش با افزایش دوباره رفت و آمدها و شلوغی های شب عید و پس از آن شروع سفرها قابل پیش بینی بود که پس از پایان تعطیلات با حمله دوباره کرونا روبرو خواهیم شد و وزارت بهداشت هم از پیک چهارم این بیماری خبر دادند.

در پیک چهارم؛ علاوه بر بوشهر، شهرستان های دشتستان و دیلم هم در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر قرار گرفته اند. نکته قابل تامل و البته باعث تاسف این است که رییس دانشگاه علوم پزشکی گفته در پیک جدید کرونا، آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان انفجاری شده و با سرعت بی سابقه ای در حال افزایش است، طوری که تعداد بیماران جدید در روز به 650 نفر رسیده است. از طرفی، مشابه خرداد سال گذشته تخت های بیمارستانی در بخش کرونا پر شده و پذیرش بیماران جدید با محدودیت زیاد همراه است.

همزمان اعلام شده در شهرستان های قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند. اما هیچ کس اعلام نکرده صاحبان مشاغلی که دچار محدودیت شده اند باید چقدر خسارت بدهند یا مقروض و بیکار شوند و چه کسی از آنها حمایت می کند تا خانه نشین نشوند؟!

همچنین هیچ مسئولی به این پاسخ نمی دهد که چرا در ایام تعطیلات نوروزی راه ها بسته نشد و به جای التماس و اصرار، آقای وزیر بهداشت و مسئولان ستاد ملی کرونا، تدبیری برای اعمال بی تعارف محدودیت ها نیندیشیدند؟ اما حالا باز هم مردم مقصرند و لابد مسئولان مدبرند که قرار بود الگوی مبارزه با کرونا در جهان هم بشوند و کشورهای دیگر متدهای آنها در مبارزه با کرونا را خواسته بودند!

موضوع مهم دیگر تاخیر زیاد ایران در واکسیناسیون عمومی است که عملکرد کشور در این زمینه قابل دفاع نمی باشد. در حقیقیت پیش از آنکه گفته شود چرا مردم به سفر رفته و پروتکل‌ها رعایت نشد باید تاکید می‌شد برخلاف ادعاها نتوانستیم حتی یک چهارم وعده‌ های خرید واکسن و واکسیناسیون را محقق کنیم. ضمن آنکه اخیرا اعلام شد واکسیناسیون سراسری به جای تیرماه سالجاری که وعده آن داده شده بود، قرار است مهرماه انجام شود.

این درحالیست که چند ماه است اکثر کشورهای جهان از جمله برخی همسایگان ما مانند ترکیه و امارات بیش از 60 درصد از مردم خود را در برابر کرونا واکسینه کرده اند، اما در ایران همچنان با حرکت مسئولان در این زمینه بسیار کند است و مردم را عصبانی کرده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22884