کد خبر: 22874 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 فروردين 1400 - 23:42
۱۵هزار نفر به جمعیت استان بوشهر اضافه شد

نوای جنوب:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: پارسال با تولد ۱۵ هزار و ۷۹ نفر جمعیت این استان به یک میلیون و۱۸۱ هزارو ۷۲۲ نفر افزایش یافت.

نوای جنوب:

۱۵هزار نفر به جمعیت بوشهر افزوده شدمدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: پارسال با تولد ۱۵ هزار و ۷۹ نفر جمعیت این استان به یک میلیون و۱۸۱ هزارو ۷۲۲ نفر افزایش یافت.

 اسکندر پاسالار در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه  پارسال به طور میانگین در هر شبانه روز ۴۱ نوزاد در این استان  به دنیا آمد افزود: پارسال ۷هزار و ۷۴۸ نوزاد پسر و  ۷ هزار و ۳۳۱ نوزاد دختر در استان متولد شده است.

وی افزود: ۷۶ درصد از ولادت‌های ثبت شده در استان در نقاط شهری و ۲۴ درصد از ولادت ها در نقاط روستایی ثبت شده است و بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به شهرستان بوشهر با ۲۵.۹ درصد و کمترین میزان مربوط به شهرستان دیلم با ۳.۱ درصد است.

 مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد:نسبت جنسی در ولادت‌های یادشده، ۱۰۵.۷ است، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ثبت شده دختران، نزدیک به ۱۰۶ واقعه ولادت پسران به ثبت رسیده است .

پاسالار عنوان کرد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته ۲۹.۸ سال است و ۴۲.۲ درصد از ولادت‌های ثبت شده در استان در ۵ سال نخست زندگی زوجین ، ۳۱.۲ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از ازدواج و ۲۵.۷ درصد پس از ۱۰ سال از شروع زندگی زوجین به وقوع پیوسته است.

وی گفت: پرطرفدارترین نام‌های انتخاب‌شده برای نوزادان در سال ۹۹ برای پسران به ترتیب محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیر حسین و برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، زینب، رستا و فاطمه زهرا است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: همچنین در این سال  تعداد ۲۰۸ واقعه ۲ قلو زایی و چهار واقعه سه قلو زایی در استان ثبت شده است.

پاسالار یادآور شد: دو سوم جمعیت استان بوشهر در پنجره طلایی جمعیت ( ۱۵ تا ۶۵ سال)قرار دارد  که با برخورداری از بیشترین فعالیت در حوزه اجتماعی و اقتصادی محور تولید، اشتغال و اقتصاد هستند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22874