کد خبر: 22869 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 فروردين 1400 - 23:22
لزوم حمایت از پایگاه ملی میراث فرهنگی جزیره تاریخی و کهن خارگ+تصاویر

نوای جنوب:در این دیدار که پیش از ظهر امروز در محل دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری بوشهر برگزار شد دکتر ایرانی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با اشاره به تشکیل پایگاه ملی میراث فرهنگی در این جزیره تاریخی و استراتژیک گفت جزیره خارگ با قدمت بسیار زیاد جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ تاریخ و تمدن خلیج فارس ایفا می کند.

نوای جنوب:در دیدار مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی جزیره تاریخی و کهن خارگ با دکتر ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر مطرح شد :
لزوم حمایت از پایگاه ملی میراث فرهنگی جزیره تاریخی و کهن خارگ.




در این دیدار که پیش از ظهر امروز در محل دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری بوشهر برگزار شد دکتر ایرانی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با اشاره به تشکیل پایگاه ملی میراث فرهنگی در این جزیره تاریخی و استراتژیک گفت جزیره خارگ با قدمت بسیار زیاد جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ تاریخ و تمدن خلیج فارس ایفا می کند.
دکتر ایرانی در ادامه این نشست با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از پایگاه ملی میراث فرهنگی خارگ  و همچنین حفظ و صیانت از آثار تاریخی این جزیره افزود:
جزیره خارگ عنوان پایگاهی برای شکل گیری فرهنگ ها و تمدن ها و همچنین ورود آنها به سرزمین اصلی جایگاهی ویژه داشته و دارد که بسیاری از فرهنگ‌های خلیج فارس از طریق این جزیره وارد گستره جغرافیایی ایران گریده است.


در ادامه این نشست شهرام اسلامی مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی جزیره تاریخی و کهن خارگ ضمن تشکر از حسن نظر و توجه مجموعه استانداری بوشهر به مقوله میراث فرهنگی گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی ارائه داد و افزود: با نظر مساعد  مقام عالی وزارت و همچین مدیریت میراث استان و حمایت های بی دریغ مجموعه استانداری سطح تشکیلات میراث فرهنگی خارگ به پایگاه ملی ارتقا یافته و نیاز است که  در تامین اعتبارات به این پایگاه عنایت ویژه ای صورت گیرد.
شهرام اسلامی با اشاره به حمایت ادارات منطقه از پایگاه افزود : در این مدت یک ماهه تأسیس پایگاه مجموعه مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی وزارت نفت و مجموعه مدیریت عملیات عمومی در خارگ قول های مساعدی را در جهت حمایت و صیانت از آثار تاریخی خارگ داده ارائه نموده اند که این مساعدت ها در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
اسلامی در ادامه با اشاره به امضا تفاهم نامه مشترک فی ما بین وزارت نفت و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در حوزه مناطق نفت خیز افزود: این تفاهم نامه به عنوان نقشه راه همکاری های مشترک بین دو وزارت خانه در مناطق نفت خیز به ویژه جزیره تاریخی و کهن خارگ خواهد بود.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی جزیره تاریخی و کهن خارگ با اشاره به ظرفیت های ویژه خارگ در حوزه گردشگری خواستار رفع موانع در این حوزه شد.







لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22869