کد خبر: 22787 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 فروردين 1400 - 23:29
زنگ خطر آغاز موج چهارم کرونا دراستان بوشهر

نوای جنوب:دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از افزایش ۷۰ درصدی بستری‌ بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: بستری‌های کرونایی از ۹۵ نفر در یک هفته گذشته اکنون به ۱۶۶ بیمار رسیده است.

نوای جنوب: سعید کشمیری در گفت‌وگو با تسنیم، با تاکید بر توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی برای مصون ماندن از بیماری کرونا اظهار داشت: اکنون 40 درصد شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر دارای شرایط نارنجی است که افزایش بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها زمینه تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌‌ها را به قرمز فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از نارنجی بودن شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دیلم و گناوه خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تردد هرگونه خودرو با پلاک غیر بومی به این شهرستان‌ها ممنوع است و در صورت بی‌توجهی، رانندگان این خودروها جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، پرهیز از دورهمی‌ها، مراسم عزا و عروسی، مسافرت و تجمعات را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: شرکت و حضور یک خانواده در مراسم عروسی 11 نفر از اعضای این خانواده را به کرونا مبتلا کرد که این مهم نشان از پرخطر بودن دورهمی‌ها است.

وی، افزایش بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر امروز به 166 نفر رسید که این تعداد هفته قبل 95 نفر بود که نشان از افزایش 70 درصدی بستری‌ها دارد.

کشمیری افزایش بستری‌ها را نواختن زنگ خطر آغاز موج چهارم کرونا در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در راستای مصون ماندن از ابتلا به کرونا و صیانت از سلامتی آحاد جامعه برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی در بوستان‌ها و فضای سبز در روز طبیعت ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به شناسایی موارد مثبت کرونای انگلیسی در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به سرعت انتقال بالای ویروس جهش یافته انگلیسی، لازم است مردم استان بوشهر بیش از پیش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماعات و برگزاری دورهمی‌ها به خصوص در روز‌های 12 و 13 فروردین جدا خودداری کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: 21 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان بوشهر بستری هستند که شش نفر از آنها در وضعیت حاد قرار دارند و با دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری با بیان اینکه تاکنون 894 نفر از هم استانی‌ها به سبب ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند خاطر نشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از 23 هزار 300 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22787