کد خبر: 22715 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 07 فروردين 1400 - 11:49
با ارسال نامه
صیادان بردخون در انتظار تحقق وعده ها برای ساماندهی اسکله خورخان

نوای جنوب:اسكله خورخان آرزوي ديرينه مردم بردخون بويژه صيادان بوده است تا بتوانند با داشتن آن پناهگاه امن براي شناورهاي خود داشته باشند.





نوای جنوب:اسكله خورخان آرزوي ديرينه مردم بردخون بويژه صيادان بوده است تا بتوانند با داشتن آن پناهگاه امن براي شناورهاي خود داشته باشند.

صيادان بردخون ازبابت نداشتن اسكله و موج شكن متحمل خسارت هاي جاني و مالي زيادي شده اند و مسئولان بايد هر چه زودتر اين اسكله را به بهره برداري برسانند.

صیادان بردخون می گوینذ: بردخون سالها پيش گمرك داشته اما امروز خورخان و درياي بردخون شاهد خداحافظي صيادان ازشغل صيادي و رفتن به كارهاي ديگراست و اگر فكري به حال اسكله و خواسته هاي صيادان نشود درآينده نزديكي خبري از صيادي دراين منطقه نيست.
يكي ديگر از اهالي بردخون گفت: مدتي است كه كار ساخت اسكله اين بندر تعطيل شده و هيچ كاري صورت نمي گيرد و ازمسئولان مي خواهيم به فكر صيادان بويژه در بخش بردخون باشند زيرا در صورت ادامه روند كنوني ناچاريم براي امرار معاش، صيادي را رها كرده و به دنبال مشاغل ديگر برويم. به علت نبود اسكله مناسب و كمبود ذخاير دريايي در سال هاي اخير برخي صيادان بيكار و خانه نشين شده اند و توان اداره زندگي خود را ندارند. : آرزوي ديرينه مردم بردخون داشتن اسكله است و در اين مدت تلاش هاي زيادي كرده اند تا شايداسكله يا موج شكني در خورخان احداث شود و رنج و زحمت صيادان پايان يايد. با وجود امواج زياد در زمان توفاني شدن دريا و بادهاي موسمي در منطقه به علت نبود اسكله براي پهلوگيري قايق ها صيادان با مشكل روبرو هستند. بيش از200قايق در منطقه بردخون در زمينه صيد و صيادي فعاليت مي كنند اما به دليل مقرون به صرفه نبودن صيادي در سال هاي اخير برخي اقدام به فروش قايق هاي كرده اند. هم اكنون تنها بخش ساحلي استان بوشهر كه اسكله ندارد بخش ۱۰ هزار نفري بردخون است كه مسئولان بايد براي حل مشكلات مردم تلاش بيشتري كنند. علاوه بر نبود اسكله كه مشكل اساسي براي صيادان است نبود راه دسترسي به محل پهلوگيري قايق هاي صيادي نيز براي مردم مشكل شده و صيادان براي رساندن سوخت به قايق هاي خود آن را بر دوش حمل مي كنند و با سختي زياد آن را به محل پهلوگيري قايق ها مي رسانند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22715