کد خبر: 22650 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 فروردين 1400 - 21:46
روحانی از مصطفی سالاری قدردانی کرد

نوای جنوب:اهمیت توسعه و تکمیل دولت الکترونیک در سرعت بخشیدن به برنامه جهش تولید و ارائه خدمات شفاف به مردم و مبارزه با فساد بسیار مهم است. حذف قوانین دست و پا گیر، کاهش مراجعات حضوری و افزایش سرعت خدمات رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

نوای جنوب:اهمیت توسعه و تکمیل دولت الکترونیک در سرعت بخشیدن به برنامه جهش تولید و ارائه خدمات شفاف به مردم و مبارزه با فساد بسیار مهم است. حذف قوانین دست و پا گیر، کاهش مراجعات حضوری و افزایش سرعت خدمات رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.رئیس‌جمهور در اوایل سال ۹۹ با بیان اینکه هدف دولت الکترونیکی، حذف فرآیندهای زائد و سرعت بخشیدن به فرآیندهای ضروری و کاهش حضور فیزیکی مردم است؛ اظهار داشت: توسعه دولت الکترونیکی می‌تواند خدمات یکپارچه خوبی را با کمترین هزینه و کمترین زحمت برای مردم فراهم کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت الکترونیک از مسائل مهم کشور است، معتقد است: یکی از آثار دولت الکترونیک مبارزه با فساد است و این مبارزه با فسادی که گفته می‌شود و مهم است که گفته شود، از طریق شفافیت امکانپذیر است؛ بخش بزرگی از مسئله فساد از طریق بحث دولت الکترونیک و الکترونیک شدن خدمات امکانپذیر است.

وی یادآور شد: اگر ارائه خدمات مربوط به سلامت از طریق الکترونیک باشد، مشکلات آن خود به خود رفع و خیال ما راحت می‌شود؛ وقتی همه سامانه‌های ما الکترونیکی شوند این نگرانی‌ها رفع می‌شود و ما به نقطه‌ای می‌رسیم که جامعه ما به سمت سلامت حرکت می‌کند.

روحانی با بیان اینکه یکی از مسائل مورد اهتمام دولت این بوده که مردم بدون زحمت سفر و بدون مراجعه به دستگاه‌ها خدمات دریافت کنند، اظهار کرد: سلامت برای مردم حائز اهمیت است. در این دوره‌ای که شاهد ابتلا به کرونا بودیم، ‌جایگاه سلامت بیشتر روشن شد. امروز بحث این است که مردم خدمات مربوط به سلامت را در فرایند دولت الکترونیک با یک کارت و یا شماره ملی دریافت کنند.

وی افزود: موضوع نسخه‌پیچی و اینکه مردم چقدر به آن نیاز دارند و بیمه‌گذاران در چه مواردی باید وارد عمل شود و چه هزینه‌هایی را متقبل شوند، همگی باید الکترونیکی شود.

روحانی تأکید کرد: با الکترونیکی شدن بخش سلامت، هم مردم در رفاه قرار می‌گیرند و هم مراکز درمانی راحت‌تر خدمت را ارائه می‌کنند و هم پول را راحت‌تر دریافت می‌کنند.

حسن روحانی با اشاره به حذف میلیون‌ها مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه‌های بیمه تاکید کرد: انتظار من از همکاران بخش سلامت و بیمه کشور، حذف کامل دفترچه‌های بیمه و الکترونیکی شدن خدمات سلامت است.

رئیس جمهور از مصوبه دولت الکترونیک و جهش تولید، نسخه‌نویسی الکترونیک و پرونده سلامت الکترونیک سخن گفت و تاکید کرد این موضوع باید تا شش ماه آینده عملیاتی شده و به دنبال آن دفترچه های تامین‌اجتماعی جمع‌آوری و نسخه الکترونیکی جایگزین شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور، در راستای سخنان ریاست جمهوری و همچنین کاهش مراجعات مردم به شعب و کارگزاری‌ها در سالی که بیماری کووید ۱۹، شیوع فراوان یافته بود؛ از ابتدای اسفندماه ۹۹ اعلام کرد دفترچه‌های کاغذی جدید دیگر صادر نخواهد شد.

سالاری در اواخر بهمن ماه‌ سال ۹۹، با تاکید بر اینکه از اول اسفند صدور دفترچه‌ جدید متوقف می‌شود، تاکید کرد: مردم می‌توانند با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و یا دفترچه‌های پیشین خود اگر هنوز دارای برگ استفاده نشده می‌باشد از بیمه خود استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، حسن روحانی با تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی درباره اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و پرونده سلامت الکترونیک از اهمیت این موضوع در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک و شفافیت یاد کرد.

و همچنین با تقدیر از تلاش‌های مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی درباره موضوع نسخه‌نویسی الکترونیک و پرونده سلامت الکترونیک از اهمیت این موضوع در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک و شفافیت سخن گفت و از اقدامات سازمان در اجرای این طرح قدردانی کرد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22650