کد خبر: 22629 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 فروردين 1400 - 13:43
دمای هوا در استان افزایش می‌یابد/ احتمال خیزش گردوخاک

نوای جنوب:کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال خیزش گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

نوای جنوب:

دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد/ احتمال خیزش گرد و خاک کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از احتمال خیزش گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

 پیام مساعدی  اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اوایل وقت فردا با افزایش تدریجی سرعت جریانات جنوبی ابتدا در شمال خلیج فارس و سپس در سواحل استان و با تداوم وزش آن طی روزهای پنجشنبه و جمعه، دریا در این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت با وزش جریانات جنوبی ضمن افزایش دمای هوا در سطح استان، ایجاد گردوخاک نیز دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا شمال شرقی و فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و طی امروز در فراساحل جنوبی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در شمال خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22629