نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 اسفند 1399 - 13:13

نوای جنوب:گردوخاکی که جمعه ۲۲ اسفند آسمان استان بوشهر را فراگرفت، میزان آلودگی هوا را در خورموج به بیش از ۸ برابر میزان قابل قبول رساند.

نوای جنوب:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ورود گرد وغبار از عراق و عربستان در بعدازظهر جمعه ۲۲ اسفند، هوا را در نقاط شمالی و مرکزی استان آلوده کرد و ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا غلظت آلایندگی را بیش از میزان استاندارد زیست محیطی به ثبت رساندند.

فرهاد قلی نژاد افزود: بدترین شرایط ساعت ٢٢ جمعه ٢٢ اسفند از خورموج گزارش شد که در این ساعت میزان آلودگی در این شهر به PM۱۰ ۸۶۰ (شرایط خطرناک) رسید یعنی بیش از هشت برابر شرایط قابل قبول. در این ساعت میزان آلودگی در بوشهر ۵۸۹ PM۱۰ (خطرناک) بود.

او ادامه داد: همچنین میزان آلودگی در گناوه در بدترین شرایط ۴۳۰ PM۱۰(خطرناک)، در دیلم ۲۷۳ PM۱۰(ناسالم) و کنگان ۲۱۸ PM۱۰(بسیار ناسالم) ثبت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: بر اساس شاخص‌های زیست محیطی، اگر غلظت آلودگی هوا بین ۰ تا ۵۰ PM۱۰ باشد هوا پاک به شمار می‌رود، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌‎های حساس، بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، بین ۲۰۱ تا ۲۵۰ بسیار ناسالم و از ۲۵۱ میکروگرم بر مترمکعب به بالا خطرناک به شمار می‌رود.

قلی نژاد بیان کرد: ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه ۲۳ اسفند) وضعیت هوا در خورموج خطرناک، بوشهر ناسالم برای گروه‌های حساس، دیلم قابل قبول، گناوه ناسالم برای گروه‌های حساس، کنگان و برازجان بسیار ناسالم بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر نیز گفت: گردوخاک بیشتر شمال و مرکز استان را تحت تاثیرقرار داد، اما در جنوب استان هم این پدیده رخ داد.

علیرضا بهادری افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از بعدازظهر امروز گردوخاک در آسمان استان وجود نخواهد داشت و در روز‌های نیز آینده گردوخاک نداریم.

او ادامه داد: وزش باد شمالی تا دوشنبه ادامه دارد که باعث مواج شدن خلیج فارس و در همین حال خنکی هوا شده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: دوشنبه با افزایش ابر یکی دو روز شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود و دما نیز به تدریج افزایش می‌یابد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
گردو خاک استان

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار