نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 23 اسفند 1399 - 12:44
در نماز جمعه برازجان:

نوای جنوب:بر اساس قانون یکی از وظایف نمایندگان مجلس نظارت بر انتخابا ت شوراهای اسلامی است که از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در همه مراحل نظارت بر انتخابات شورا با  روحیه انقلابی، نظارت درست و صحیح  داشته باشند








نوای جنوب:حجت الاسلام والمسلمین مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان مطرح نمودند :
توصیه اکید به دادستان و نیروی انتظامی شهرستان جهت برخورد با هتاکی ها و هنجارشکنی های عده ای از جمله کشف حجاب ، دوچرخه سواری مختلط و گرداندن سگ در خیابان ها

در آستانه اعیاد شعبانیه مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه برازجان توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مصلح امام جمعه محترم دشتستان اقامه شد .

گزیده ای از خطبه دوم به شرح زیر اشاره می گردد :
1 ) تبریک فرارسیدن ماه شعبان و اشاره به فضیلت های آن :
پیامبر (ص) فرمودند : شعبان ماه من و رمضان ماه خداوند است ، هرکس ماه مرا روزه بدارد در روز قیامت شفیع او خواهم بود .
همچنین فرمودند : ماه شعبان شعبان نامیده شد زیرا ارزاق مومنین در این ماه قسمت می شود .

2 ) تبریک سوم شعبان سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار

3 ) تبریک چهارم شعبان سالروز ولادت فرخنده حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز

4 ) تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا در 22 اسفندماه :
تمام بشریت تا ابد مرهون و مدیون شهداست ، عزت و اقتدار و امنیت و استقلال ما همه از برکت ایثار و فداکاری شهدا و خانواده معظم شهدا می باشد . خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت فرماید که شرمنده خون مطهر شهدای گرانقدر نشویم .

5 ) با توجه به آغاز ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی مطالبی خدمتتان عرض می کنم :
بر اساس قانون وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی بر عهده مجلس شورای اسلامی می باشد .
لذا از نمایندگان مجلس انقلابی انتظار می رود در کلیه مراحل نظارت بر انتخابات شوراها از انتخاب اعضای هیئت های اجرایی تا مرحله پایانی روحیه انقلابی و نظارت درست و صحیح را برای خود به یادگار بگذارند .
نحوه عملکرد هیئت های نظارت از هم اکنون زیر زربین مردم و اهالی رسانه قرار دارد ، اتفاقات تلخی که در برخی شوراها صورت گرفت موجب شده که توقع مردم از هیئت های نظارت فعلی بالا رود ، پس نباید در تائید صلاحیت ها تسامحی نسبت به افراد فاقد صلاحیت انجام شود .
هیئت های نظارت باید بدانند تائید و رد ایشان در آینده زندگی و سرنوشت مردم تاثیر جدی دارد ، لذا رعایت نگاه الهی و تقوای سیاسی و عدم ملاحظه این و آن می بایست مورد توجه قرار گیرد .

6 ) اشاره ای کوتاه به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید مبعث :
- انقلاب اسلامی احیاء کننده بعثت و در تداوم بعثت پیامبر است .
- امام بزرگوار ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود احیاء کرد و توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ شده بود دوباره پر رنگ کند .
- وقتی این انقلاب پیروز شد و نظام جمهوری اسلامی را بوجود آورد همان حادثه ای که برای پیغمبران پیش آمد تکرار شد ، یعنی اشرار عالم مقابل این انقلاب صف کشیدند .
- دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنان لازم است :
1- بصیرت  2- صبر و استقامت
اگر این دو عنصر در مردم وجود داشته باشد دشمن هیچ توفیقی در مواجهه با نظام اسلامی بدست نمی آورد .

7 ) امام خامنه ای در مراسم روز درختکاری برای چندمین بار طی سال جاری از وضعیت معیشت مردم و گرانی های افسارگسیخته گلایه کزدند ، لذا بر مسئولین مربوطه واجب و لازم است تا نسبت به رفع مشکلات معیشتی اقشار مختلف جدیت بیشتری داشته و نگرانی های حضرت آقا و مردم عزیز را برطرف نمایند .

8 ) مطلب آخر در خصوص تذکرات شهرستانی :
علیرغم همه خوبیها و ارزش های شهرمان متاسفانه عده ای جاهلانه یا مغرضانه تلاش دارند چهره ای منفی و زشت از دیار ما جلوه دهند : مسائلی از قبیل بی حجابی -  ولنگاری - سگ نگهداری و  سگ بازی زیبنده شهر و مردمان متدین ما نیست .
دادستانی و نیروی انتظامی باید جلوی این هتاکی ها و هنجارشکنی ها را بگیرند ، اجازه ندهند عده ای جاهل یا مزدور با کشف حجاب و دوچرخه سواری مختلط و گرداندن سگ در خیابان ها آبرو و حیثیت این شهر مذهبی و شهید  داده را ببرند .

 



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
مردم هزار مشکل دارند و دوچرخه مختلط مشکل مردم هست برید توی زندگی مردم و بعد بگید اوضاع دوچرخه خرابه ...مردم به این چیزها اهمیتی که نمیدن ... دنبال یک لقمه حلالند که شب شکم گرسنه نخوابند و بس ...
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار