نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 اسفند 1399 - 14:23
پلیس فتا بوشهر هشدار داد:

نوای جنوب:در تحقیقات تکمیلی، هویت متهم مشخص شد که با هماهنگی قضایی، این مجرم سایبری دستگیر و با بررسی تجهیزات کشف شده، تصاویر و فیلم‌های خصوصی مربوط به شاکی نیز مشاهده شد.

نوای جنوب:در تحقیقات تکمیلی، هویت متهم مشخص شد که با هماهنگی قضایی، این مجرم سایبری دستگیر و با بررسی تجهیزات کشف شده، تصاویر و فیلم‌های خصوصی مربوط به شاکی نیز مشاهده شد. 

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: کودکی هنگام بازی با گوشی مادرش، تصاویر شخصی او را به مخاطبان فرستاد و دردسر آفرید.

 سرهنگ مهدی قاسمی بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی او را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی اش در شبکه‌های اجتماعی کرده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی علمی کارشناسان سایبری پلیس، مشخص شد که فرزند خردسال شاکی که در حال انجام بازی اینترنتی با تلفن همراه مادرش بوده وارد گالری تصاویر شده است و به صورت اتفاقی، تعدادی عکس شخصی مادر را به شماره تلفن همراه فردی که در مخاطبان گوشی ثبت شده بوده، فرستاده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: در تحقیقات تکمیلی هویت متهم مشخص شد که با هماهنگی قضائی، این مجرم سایبری دستگیر و با بررسی تجهیزات کشف شده، تصاویر و فیلم‌های خصوصی مربوط به شاکی نیز مشاهده شد.

قاسمی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: از ذخیره تصاویر شخصی در تجهیزات هوشمند همراه خودداری کنند و به هیچ عنوان فضای مجازی و تجهیزات دیجیتال همراه را که به اینترنت متصل می‌کنند به عنوان حریم خصوصی و فضای امن ندانند و در صورت تصویربرداری از هر موضوع خصوصی از طریق گوشی، تبلت و ...، قبل از اتصال آن‌ها به اینترنت، محتوای شخصی را به یک حافظه ذخیره ساز دیگر همانند هارد اکسترنال منتقل کنند.

او، آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم را در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا برشمرد و به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید از سوی مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگرد‌های مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
پلیس فتا

نظرات کاربران
چند ضرر و آسیب جدی معنوی و روانی به علت جهالت و نادانی‌ها نابود کردن فرزند و تباه کردن آینده اش .بعد ابرو ریزی و اعصاب خردی و نگرانی برای خود و خانواده که همه جبران ناپذیر است
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار