کد خبر: 22156 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 اسفند 1399 - 10:07
سهمیه ۳۵ عامل توزیع سیمان در بوشهر قطع شد

نوای جنوب:رئیس سازمان صمت بوشهر گفت: سهمیه ۳۵ عامل توزیع سیمان که این محصول را کم یا گران عرضه کرده بودند، قطع شده است.

نوای جنوب:سید حسین حسینی بیان کرد: از زمان کمبود سیمان در استان بوشهر تاکنون سه هزار و ۷۵۰ فقره بازرسی از مرکز‌های عرضه در این استان انجام گرفته و ۱۰۳ فقره پرونده تخلف با عنوان گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه، احتکار و امتناع از عرضه برای فروشندگان سیمان تشکیل شده‌است.

او ادامه داد: ۳۵ عامل توزیع سیمان که در استان بوشهر نسبت به عرضه با نرخ بالاتر یا محدود کردن عرضه اقدام کرده بودند سهمیه سیمان آن‌ها قطع شده‌است.

رئیس سازمان صمت بوشهر افزود: از ابتدای بروز مشکل کمبود سیمان در این استان مراکز عرضه این مصالح ساختمانی ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

حسینی عنوان کرد: با هدف بهبود روند توزیع سیمان بازرس مستقیم نیز در کارخانه‎‌های تولید سیمان استان بوشهر مستقر شده‌اند و روند توزیع را به صورت روزانه به سازمان صمت گزارش می‌‎دهند.

او گفت: هر عاملی که سیمان دریافت می‌‎کند باید سیمان تحویلی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کند.

حسینی ادامه داد: در رایزنی صورت گرفته با فرمانده انتظامی استان بوشهر خروج سیمان از استان بوشهر ممنوع شده تا وضعیت بازار سیمان استان بوشهر هر چه سریعه‎تر به تعادل برسد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: مشکل تامین سوخت کارخانه‌‎های تولید سیمان استان نیز برطرف و از آن‌ها خواسته شده براساس ظرفیت پروانه بهره‎‌برداری خود سیمان تولید کنند.

حسینی گفت: ظرفیت کارخانه‏‌های سیمان دشتی و دشتستان هرکدام روزانه سه هزار تن است که قابلیت تولید بیشتر نیز دارند و کارخانه سیمان ساروج کنگان نیز ظرفیت تولید روزانه آن ۶ هزار تن است که از این میزان ۷۰ درصد کلینکر است و ۳۰ درصد آن تبدیل به سیمان شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22156