کد خبر: 22092 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 07 اسفند 1399 - 19:24
روز پنجشنبه
پرسش و پاسخ ساحل تنگستانی رئیس شورای شهر برازجان پیرامون مسائل مختلف در فضای مجازی +جزئیات

نوای جنوب:روز پنجشنبه 7اسفندماه ساحل تنگستانی رئیس و سخنگوی شورای شهر برازجان در گروه واتساپی شهروند مسئول (آبی)به مدیریت روح اله احمدزاده پاسخگوی اعضاء گروه و شهروندان حاضر بود که این پرسش و پاسخ علیرغم چالشی بودن با رعایت کلیه موارد و الزامات یک گفتگو شکل گرفت که در نهایت رئیس شورای شهر برازجان پاسخ به بخش دوم سوالات را به روز آینده موکول کرد


نوای جنوب:روز پنجشنبه 7اسفندماه ساحل تنگستانی رئیس و سخنگوی شورای شهر برازجان در گروه واتساپی شهروند مسئول (آبی)به مدیریت روح اله احمدزاده پاسخگوی اعضاء گروه و شهروندان حاضر بود که این پرسش و پاسخ علیرغم چالشی بودن با رعایت کلیه موارد و الزامات یک گفتگو شکل گرفت که در نهایت رئیس شورای شهر برازجان پاسخ به بخش دوم سوالات را به روز آینده موکول کرد

سوال ایا در قضیه حسابرسی از شهرداری فسادی هم کشف شده است یا فعلا فقط بحث انحراف است؟
 در بحث حسابرسی صرفا پیش نویسی به شورا ارسال گردیده اما شهرداری از موسسه حسابرسی خواسته که فرصتی داده شود تا به ایرادات پاسخ دهد و پیش نویس اصلاح شود و موسسه نیز این درخواست را از اینجانب داشته که فرصت داده شود و با موافقت اینجانب  فرصت داده شد. البته پیش نویس قابل انتشار نیست و  گزارش نهایی ملاک عمل خواهد بود که پس از بررسی شورا نظر نهایی داده خواهد شد. بر اساس گزارش اولیه که به دست بنده رسید و بخشی از مفاد آن با همکاران گفتگو کرده ایم گزارش حسابرسی مردود اعلام شده اما با توجه به فرصت خواسته شده از سوی موسسه حسابرسی و شهرداری شاید مفاد این گزارش تغییر پیدا کرد.

سوال دیگر شهروندان برازجانی این بود:

با توجه به اینکه روز برازجان در پیش است و شما می دانید که یکی از دلایل نامگذاری این روز و برپایی مراسمات جهت معرفی برازجان در سطح کشور است و اکنون اعتباری برای ان گذاشته شده است ولی با توجه به شرایط کرونایی امکان اینکه بتوان مراسمات مطلوبی داشت نمی رود اما نظر یکسری فعالان اجتماعی این است که می شود با توجه به شرایط زلزله در سی سخت و نیاز به همدلی و نوع دوستی تنام مردم کشور بهتر نیست با یک تیر دو نشان زد و مقداری از اعتبار تخصیص یافته را به مردم سی سخت عنایت نمائید و بستری فرهنگی مناسب این کمک را بنوعی زمینه معرفی مردم برازجان قرار داد ؟

یکی دیگر از شهروندان خطاب به رئیس شورای شهر برازجان گفت:این دوره از شورا پاسخگویی کمتری مشاهده شده .
اگر هر سه ماه سخنگوی شورا گزارشی از کار شورا را ارائه می داد و زمان مشخصی را برای منتقدین خود می گذاشت .هیچوقت شائبه های بوجود نمی آمد.
استحضار دارید .در دل انتقادها هست که می توان پیشرفت در وظایف حاصل گردد .

ساحل تنگستانی در ادامه پاسخ به سوالات شهروندان برازجانی اظهار داشت:بحث هزینه روز برازجان یک امر اختصاصی و هیچ ربطی به موضوعات جانبی ندارد و در صورت عدم برگزاری یا مازاد بودجه در این موضوع  به مسائل دیگر اختصاص خواهد یافت اما با توجه به احکام بودجه اختصاص کمک به شهرهای دیگر در بودجه شهرداریها پیش بینی نشده و در صورت ابلاغ بخشنامه از سوی وزارت کشور یا استانداری به شوراها این موضوع در شورا بررسی و تصمیم مقتضی گرفته خواهد.
 اگر نظری که منجر به اتهام به یک سازمان شود بدون مستند و باعث تنویر افکار عمومی شود جرم تلقی می شود.
شهروند دیگری سوال نمود وظیفه نطارتی این مورد بر عهده شماست یا خارج از شورا؟
سخنگوی شورای شهر برازجان پاسخ داد: اینجانب ریاست اداره ای را بر عهده ندارم که همکاران تابع نظر بنده باشند اینجا شورای شهر است و هر ۷ نفر یکسان هستند و طبق آیین نامه داخلی و امور مالی شوراها وظایف اینجانب کاملا مشخص است.
بنده نمی توانم پاسخگوی گذشته باشم اما از زمان ریاست اینجانب اکثر جلسات در سایت‌ها و خبرگزاری های و فضاي مجازي اعلام گردید و در دسترس همگان است و با یک جستجوی ساده در اینترنت قابل دسترسی است

شهروند دیگری اظهار داشت:ایا پیمانکاران شهرداری که بخش خصوصی هستند می توانند عضوی از شورا یا مشاور یا اعضا شهرداری باشند؟
پاسخ تنگستانی این بود :وفق قانون اعضای شورا و افراد درجه ۱ خانواده هایشان و کارمندان شهرداری و اعضای درجه ۱ خانواده هایشان نمی توانند با شهرداری قرارداد داشته باشند و در بقیه موارد منعی وجود ندارد
شهرونددیگری گفت:   در موضوع مصوبات و تصمیمات شورا در صورتی که رییس شورا یا سخنگو در جلسات مشخص کنند که رییس کمیسیونها در مورد موضوعات انچه که تصمیم شورایی خوانده گی شود اطهار نظر کنند می توانند اظهاراتی را با هماهنگی بنمایند  در غیر اینصورت فقط می توانند به انچه که عملکرد و فعالیت خودشان هست را تشریح کنند یا انچه که قانون به او اختیار داده عمل کند.
که البته این با دسترسی افراد به اطلاعات مغایرت دارد.
ضمن اینکه افراد چه مسئول چه غیر مسئول در مورد رفتار و اعمالی که به موجب قانون جرم نگاشته شده پاسخگو هستند که یکی از انها نشر اتهام به اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مستند و مدرک است یعنی اگر قرار است افشاگری هم شود باید با مستند باشد.

سوال دیگر از رئیس شورای شهر برازجان این بود: پروژه برج شکوه کی تمام می شود؟
آیا بدهی به شهرداری دارد؟
تنگستانی گفت: برج شکوه یک پروژه کاملا شخصی است و بنده بابت پایان آن نمی توانم نظری بدهم با توجه به اینکه مالک برج  با شهرداری مراوده مالی داشته و هم طلبکار و هم بدهکار است این موضوع باید از مجموعه شهرداری سوال شود.

سوال بعداین بود: وضعیت ورودی های برازجان نابسامان است و این نابسامانی حوادث زیادی بوجود اورده است به طوری که امروز ورودی از گناوه تصادفات زنجیره ای شکل گرفته است ، علایم درست راهنمایی وجود ندارد ، شما بعنوان رئیس شورا چه تدبیری اندیشیدید؟
سخنگوی شورای شهر برازجان پاسخ داد: در بحث ورودی ها از سمت شیراز از شهدای گمنام از سمت گناوه از میدان شهدای خلیج فارس و از سمت بوشهر مجددا میدان خلیج فارس و ورودی اهرم از پل والفجر محدوده شهر بوده و قبل آن بر عهده راه و شهرسازی و راهداری است

یک شهروند دیگر پرسید:همانطور که می دانید شهر برازجان نیز مثل وحدتیه و شول در سیلاب اخیر خسارات زیادی دید، در مورد شهرهای دیگر پیگیریهای زیادی برای انها شد و کمک های زیادی شد .
اما در مورد برازجان نشنیدیم که کمکی شده باشد .
ایا میزان خسارات شهر برازجان برآورد شده است و اگر شده است چه اعتباراتی تخصیص یافته است؟
تنگستانی گفت:
 این موضوع در حیطه اختیارات ستاد بحران است و نهاد متولی شهری مانند شهرداری گزارشی از خسارت به شورا ارسال نکرده است و مراجعه مردمی نداشته ایم

 

 

ساحل تنگستانی رئیس و سخنگوی شورای شهر برازجان پاسخ به ادامه سوالات را به روز آینده موکول کرد

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/22092