کد خبر: 21993 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 اسفند 1399 - 13:14
مهندس حمزه پور:توسعه و نوسازی ۱۰۰ کیلومتر خطوط و شبکه‌های آبرسانی در استان

نوای جنوب: هزینه‌های جاری از محل درآمدهای شرکت و هزینه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ای از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی تأمین می‌شود.

 




نوای جنوب:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی با صرف اعتبار بالغ بر۱۰۰۰ میلیارد ریال اظهارداشت : در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مشترکین در سالجاری ۱۰۰۰میلیاردریال دراجرای طرح های آبرسانی استان سرمایه گذاری شده است که از مجموع این اعتبارات ۵۳درصد درحوزه شهری واز محل اعتبارات ملی واستانی ونیز ۳۶ درصد درحوزه روستایی و ازمحل اعتبار حوزه استانی، بند الف تبصره ۶،مناطق محروم سفرریاست جمهوری ومنابع داخلی وملی تاکنون تخصیص یافته است.

به نقل از روابط عمومی این شرکت؛ وی افزود : هزینه‌های جاری از محل درآمدهای شرکت و هزینه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌ای از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی تأمین می‌شود.

حمزه‌پور اجرای ۶۰ کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هرساله طبق برنامه وباتوجه به توسعه شهرها وروستاها ودرنتیجه افزایش تقاضا عملیات توسعه شبکه مستمرا انجام می گردد که امسال علاوه توسعه شبکه آبرسانی، بیش از ۴۵ کیلومتر شبکه‌های فرسوده نیزنوسازی شده است.

وی، از اجرای۲۰ کیلومتر خط انتقال آب خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۷ کیلومتر خط انتقال آب نوسازی شده است.

وی تصریح کرد: امسال به منظور افزایش تولید وتامین آب شرب مشترکین ۳۷ حلقه چاه با اعتباری افزون‌بر۲۰۰ میلیارد ریال حفر,کف‌شکنی و تجهیز شده است که امیدواریم باحفراین چاه ها پاسخگوی نیاز روز افزون مشترکین به این مایه حیاتی باشیم.

حمزه‌پور گفت : همچنین درجهت ارتقای خدمت رسانی آب آشامیدنی به مشترکین ۷۳ ایستگاه پمپاژ آب استان بوشهربهسازی شد ه است.

وی گفت: به منظور توزیع عادلانه آب ،تعیین میزان دقیق آب آشامیدنی آب این روستاها و برای سامان‌دهی و پیش‌گیری و جمع‌آوری موارد هدررفت و مصارف غیرمجاز آب، در ورودی ۵۰ روستا کنتور نصب شده است.

وی با اشاره به توزیع آب سیار به نقاط بحرانی خاطر نشان کرد: امسال ۶ هزار سرویس آب تانکری با حجم ۶۰ هزار مترمکعب در نقاط بحرانی و کم‌آب استان توزیع شده است.

وی با تاکید بر توجه به مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در همه عرصه‌ها اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای جلوگیری از بحران محسوب می‌شود.

وی آب شرب را تنها برای مصرف خانوارها در شهرها و روستاها دانست و تاکید کرد: وظیفه شرکت آب و فاضلاب تامین آب مورد نیاز مشترکان است و استفاده آب شبکه در مزارع، اراضی کشاورزی و خانه باغ‌‌ها ممنوع است و در این راستا قطع آب باغ‌ویلاها و انشعابات غیرمجاز و برخورد قانونی با متخلفان آب در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه‌های آبرسانی در نقاط مختلف استان افزود: علاوه بر اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی طرح‌های مهمی امسال در نقاط شهری و روستایی اجرا شده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21993