کد خبر: 21969 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 03 اسفند 1399 - 08:21
با اعلام وزیر بهداشت
استان بوشهر در معرض شیوع ویروس کرونای انگلیسی/ بی تفاوتی مسئولین و بی خیالی مردم

نوای جنوب:بدون تردید با این وضعیتی که در استان بوشهر در خصوص آمد و رفت های بی حساب و کتاب مواجه هستیم به زودی باید شاهد انتشار گسترده این ویروس در این استان باشیم. ویروسی که گفته می شود بسیار مخرب و کشنده تر از نوع ووهان آن بوده و میزان تلفات آن می تواند غیرقابل مهار باشد.

نوای جنوب:بدون تردید با این وضعیتی که در استان بوشهر در خصوص آمد و رفت های بی حساب و کتاب مواجه هستیم به زودی باید شاهد انتشار گسترده این ویروس در این استان باشیم. ویروسی که گفته می شود بسیار مخرب و کشنده تر از نوع ووهان آن بوده و میزان تلفات آن می تواند غیرقابل مهار باشد.

به گزارش سوک، وزیر بهداشت امروز اعلام کرد که منشاء انتشار ویروس کرونای انگلیسی ، عراق بوده و نیاز است که با توجه به درگاه ورودی این ویروس از استان خوزستان، استان های بوشهر، اصفهان و چهارمحال و بختیاری به شدت مراقب باشند.
بدون تردید با این وضعیتی که در استان بوشهر در خصوص آمد و رفت های بی حساب و کتاب مواجه هستیم به زودی باید شاهد انتشار گسترده این ویروس در این استان باشیم. ویروسی که گفته می شود بسیار مخرب و کشنده تر از نوع ووهان آن بوده و میزان تلفات آن می تواند غیرقابل مهار باشد.
در این شرایط، مسئولین استان بوشهر با بسنده کردن به توصیه ها و دستورات مراقبتی و بهداشتی ، عملا کار خاصی انجام نمی دهند و منتظرند تا این استان پر از ویروس کرونای انگلیسی شود و آن موقع تصمیماتی بازدارنده بگیرند که به مانند نوشدارویی پس از مرگ سهراب خواهد بود.
پیشنهاد این که یک بازنگری در نوع بازرسی از ادارات دولتی، بانک ها، بازار و مراکز خرید انجام شود تا مشخص گردد سطح رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با انتشار ویروس کرونا به چه میزان است.
وقتی بخش عمده ای از مجموعه های دولتی همچنان در انبوهی از جلسات بی فایده، جمع زیادی از کارکنانش را در یک فضای مسقف برای مدت طولانی گرد هم می اورند، وقتی بخشی از بازار از یاد برده که کرونایی هم وجود دارد، وقتی که به دلیل اشکالات عمده در سیستم فروش بخشی از مایحتاج ضروری، نهادهای دولتی مردم را به صف می کنند، وقتی که راه های ورودی استان بوشهر بر روی مسافرین باز و سواحل دریا جولانگاه ویروس می شود و وقتی که خود مردم هم بی خیال شده اند و دورهمی هایشان در هر نقطه ای به شدت زیاد، پس انتظار نداشته باشید که ساختار بهداشت و درمان استان بوشهر که طی یک سال گذشته ، خسته و رنجور است بتواند معجزه کند.
نیاز است تا آنجا که در دست حاکمیت است، با استفاده از قدرتی که قانون گذار و مراجع بالادستی به آنها داده برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونای انگلیسی با تمام قوا به میدان بیایند، ساعات کاری ادارات را کمتر، حضور کارکنان دولت را تابع شرایط رنگی کرونایی، برق پاساژهایی که فروشندگان آن رعایت نمی کنند به مانند شهر اهواز قطع، ایستگاه های ورودی استان را فعال تر و به مانند یک جرم با افراد خاطی برخورد کنند شاید از انتشار این ویروس بکاهد که در فروردین ماه پیشرو، کولرها روشن و فضا برای انتشار بیشتر این ویروس به مانند سال گذشته مهیاتر خواهد بود. 
یادداشت: مهرداد  جشنی پور، خبرنگار و فعال رسانه
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21969