کد خبر: 21968 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 اسفند 1399 - 08:17
جمیری:وزارت صمت با صدور مجوز راه‌اندازی مجتمع فولاد بوشهردر شمال استان موافقت کرد

نوای جنوب:رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه "وزیر صمت برای صدور مجوز مجتمع فولاد بوشهر در بندر گناوه به شرط تأمین خوراک لازم موافقت کرد" گفت: پیش بینی می‌شود با تأمین زمین لازم ظرف مدت ۲سال پروژه مجتمع فولاد به بهره‌برداری برسد.

عبدالکریم جمیری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت، راه‌اندازی مجتمع فولاد را یکی از مباحث مطرح شده دانست و  اظهار  داشت: استان بوشهر با وجود منابع خدادادی در حوزه دریا، انرژی و دسترسی به آبهای بین‌المللی برای صادرات محصولات، استعداد بالقوه‌ای برای احداث صنایع بزرگ و استراتژیک دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: برای ایجاد توسعه پایدار و متوازن در استان و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، در دیدار اخیر با وزیر صمت برای صدور مجوز مجتمع فولاد بوشهر در بندر گناوه مذاکراتی صورت گرفت که به شرط تأمین خوراک لازم با احداث آن موافقت شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ظرفیت تولید سالانه این مجتمع را 1.5 میلیون تن ذکر کرد و افزود: مجتمع فولاد بوشهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه ذوب آهن، تولید آهن اسفنجی، ورق، میلگرد و تیرآهن به صورت مستقیم برای یک‌هزار و 200 نفر اشتغال‌زایی می‌کند و با تأمین کامل نیاز استان، 50 درصد نیز صادرات محصول دارد.

جمیری با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای تأمین خوراک این مجتمع، معدنی را در استان خراسان رضوی خریداری کرده است خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود با تأمین زمین لازم ظرف مدت 2 سال پروژه مجتمع فولاد به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از واحدهای تولیدی راکد و تلاش برای فعال‌سازی آنها تصریح کرد: استان بوشهر رتبه اول کشور از نظر میزان درآمد سرانه و رتبه سوم کشور در زمینه تولید ناخالص داخلی در اختیار دارد ولی با مشکلات عدیده‌ای در حوزه صنایع پایین دستی و کوچک روبه‌رو است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر از فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد خبر داد و بیان کرد: شرکت پلی‌استر بوشهر با ظرفیت شش‌هزار تن الیاف پلی‌استر در سال از جمله شرکت‌هایی است که سال 85 در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به بهره‌برداری رسید و از سال 1392 راکد شد.

نوای جنوب:رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه "وزیر صمت برای صدور مجوز مجتمع فولاد بوشهر در بندر گناوه به شرط تأمین خوراک لازم موافقت کرد" گفت: پیش بینی می‌شود با تأمین زمین لازم ظرف مدت ۲سال پروژه مجتمع فولاد به بهره‌برداری برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان برای راه‌اندازی مجدد این طرح افزود: این پروژه اشتغال مستقیم 680 نفر در بر دارد که باید تأمین منابع مالی آن توسط سندیکایی با عاملیت بانک‌های مربوطه زمینه راه‌اندازی آن فراهم می‌شود و در این راستا وزیر صمت در این خصوص دستور اقدام فوری صادر کرد.

جمیری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی در محل تقاطع خطوط انتقال نفت، میعانات گازی، اتیلن در شمال استان بوشهر، زمینه‌ای برای توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری و ایجاد توسعه متوازن صنعتی در شمال و جنوب استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در سال 96 کلنگ‌زنی و مجوز ارزیابی زیست محیطی آن صادر شد خاطر نشان کرد: در نشست با وزیر صمت برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان و معرفی فرصت‌ها و سرمایه‌گذاران توانمند در زمینه تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی پیگیری و اقدامات لازم صادر شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از  صدور مجوز سرمایه‌‌گذاری صنعتی در شهرستان‌های دیلم و گناوه خبر داد و تصریح کرد: وزیر صمت برای سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای ایدرو و ایمیدرو در اجرای طرح‌های فولادی، تولید صفحات خورشیدی، تولید لاستیک سنگین و تکمیل زنجیره صنایع پایین دست پتروشیمی دستور لازم صادر کرد.

وی، تسهیل شرایط تولید کود شیمیایی فسفات، اصلاح حقوق دولت در بهره‌برداری از معادن، استفاده از ظرفیت‌های شرکت مپنا برای احداث مجتمع‌های تولید برق در شهرک‌های صنعتی استان را از دیگر موارد مطرح شده با وزیر صمت اعلام کرد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21968