کد خبر: 21956 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 اسفند 1399 - 12:05
تکذیب یک خبر،میراث فرهنگی: پل مشیر دشتستان ریزش نکرده، در دست مرمت است+جزئیات

نوای جنوب: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر اعلام کرد: پل مشیر دشتستان ریزش نکرده و طبق طرح مطالعاتی صورت گرفته برداشته شده است.

نوای جنوب: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر اعلام کرد: پل مشیر دشتستان ریزش نکرده و طبق طرح مطالعاتی صورت گرفته برداشته شده است.مومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به مطلب منتشر شده درباره ریزش پل تاریخی مشیرالملک در دالکی شهرستان دشتستان اعلام کرد: این پل برای بازسازی به پیمانکار واگذار شد و طبق طرح مطالعاتی صورت گرفته و با توجه به آسیب جدی در دهانه‌ای از پل، قسمتی از آن با هماهنگی دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی استان برداشته و عملیات مرمت و احیای آن آغاز شد.

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/12/2/13500115_753.jpeg

اداره کل میراث فرهنگی همچنین عنوان کرده است که پیمانکار این طرح بدون اطلاع از پیمان خارج شده است و به زودی پیمانکار جدید معرفی می‌شود.

پل مشیر یا مشیرالملک در ۲۵ کیلومتری شمال شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در کناره راه کنونی برازجان به شیراز روی رودخانه دالکی قرار دارد و متعلق به دوره قاجاریه است.

این پل در سال ١٢٨٨ هـجری قمری به دستور حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک والی وقت فارس ساخته شد و تا سال ١٣٥٠ هـجری شمسی از آن استفاده می‌شد.

معمار این اثر شخصی به نام حاج محمد رحیم شیرازی بوده است که اهالی و بومیان منطقه پل را به نام معمار آن می‌شناسند.

این اثر تاریخی در سال ٧٨ به شماره ٢٥٤٦ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21956