کد خبر: 21935 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 اسفند 1399 - 17:04
سامانه بارشی از استان بوشهر خارج می‌شود/ کاهش شدید دمای هوا

نوای جنوب:کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی به تدریج از شمال استان خارج می‌شود اما تا ظهر فردا در نیمه جنوبی استان، فعال خواهد بود...

نوای جنوب:کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی به تدریج از شمال استان خارج می‌شود اما تا ظهر فردا در نیمه جنوبی استان، فعال خواهد بود.

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز تا روز دوشنبه آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی، خلیج فارس به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی به تدریج از شمال استان خارج می‌شود اما تا ظهر فردا در نیمه جنوبی استان، فعال خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت وقوع بارش باران گاهی رگبار باران و رعد برق، وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: دمای هوا طی امروز و فردا به طور محسوسی کاهش می‌یابد و روند کاهش دما تا روز شنبه در سطح استان ادامه خواهد یافت.

مساعدی تاکید کرد: به سبب وقوع گرد و خاک در کشورهای همسایه و شمالی شدن جریانات، از اواخر وقت امروز احتمال بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در قسمت‌های شمالی خلیج فارس دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک، طی ساعاتی بارش باران گاهی رگبار باران و رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ و فردا در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد متغیر به تدریج شمال غربی تا شمال شرقی ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی بیش از ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21935