کد خبر: 21929 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 01 اسفند 1399 - 13:31
محمود صادقی: مسئولیت ضعف‌های دولت روحانی را نمی‌پذیریم+جزئیات

نوای جنوب:نماینده نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان با اشاره به رویکرد دوگانه اصلاح‌طلبان در برخورد با دولت روحانی گفت: دولت روحانی ضعف‌هایی دارد که ما مسئولیت آن را نمی پذیریم.

نوای جنوب:نماینده نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان با اشاره به رویکرد دوگانه اصلاح‌طلبان در برخورد با دولت روحانی گفت: دولت روحانی ضعف‌هایی دارد که ما مسئولیت آن را نمی پذیریم.

محمود صادقی: مسئولیت ضعف‌های دولت روحانی را نمی‌پذیریم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ محمود صادقی نماینده نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و نماینده سابق مجلس در نوزدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: ما ( اصلاح طلبان ) سرانجام به این تصمیم رسیدیم که دوباره مثل گذشته یک نهاد اجماع ساز داشته باشیم برای یک مشارکت فعال؛ اما در انتخاباتی که آزاد و قانونی و رقابتی و عادلانه باشد و ما بتوانیم کاندید هایمان را برای برنامه‌ای راهگشا داشته باشیم. 

وی اظهار داشت: اصلاح طلبان علاوه بر ۳۲حزب شورای هماهنگی از ظرفیت های خارج از احزاب هم استفاده می کنند. ۱۵ شخصیت حقیقی به علاوه‌ ۳۲ حزب شدند نهاد اجماع ساز که یک جبهه یا اعتلاف از احزاب اصلاح طلب است و بنا دارد برای ورود به انتخابات هماهنگی داشته باشند.

صادقی گفت: ضرورت مشارکت مردم یعنی چه؟ آیا فقط مردم بیایند رای بدهند یا حق انتخاب هم دارند؟ تکلیف و حق دو روی سکه‌ انتخابات است. رهبری می‌فرمایند: حتی آنانی که ما را قبول ندارند بیایند بخاطر ایران رای بدهند.اصلاح طلبان به دو روی سکه‌ی انتخابات تاکید دارند. 

وی در باره این سوال که با وجود نهاد اجماع ساز هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد، چقدر احتمال می‌دهید با یک کاندید واحد وارد انتخابات شوید؟ گفت: وجود اختلاف دیدگاه امر غیرقابل انکاری است و این بر می‌گردد به سابقه‌ تاریخی اصلاح طلبان. در طی زمان تحولاتی به وجود آمده و این سبب دسته بندی شد؛ چپ قدیم و چپ جدید، راست سنتی و راست مدرن به وجود آمد و همین سبب وجود اختلاف شد و در عین حال باعث تنوع طیف شد. در انتخابات ۱۴۰۰ راهبرد رسمی اعلام شده اصلاح طلبان در چهارچوب نهاد اجماع ساز هماهنگ با هم عمل می‌کنند. 

* چشم و گوش آقای هاشمی باز شد 

صادقی در ادامه درباره سوالی درباره کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان و همچنین رویکردهای دوگانه اصلاح‌طلبان در حمایت از روحانی؛ تصریح کرد: آقای هاشمی سال ۸۴ تا ۹۲ فرق کرده بود و تقریباً چشم و گوشش باز شده بود و به ضرورت و گفتمان اصلاح طلبان نزدیک شده بود. دولت روحانی در چهار سال اول را قبول داشت اما در ۴ سال دوم را نه در دولت اول تورم حدود ۴۰ درصدی تک رقمی شد و در حوزه سیاست و ... پیشرفت داشتیم اما در دولت دوم ناهماهنگی‌ها در تیم اقتصادی و خروج آمریکا از برجام باعث شد ناکامی ها به وجود آید. 

وی اظهار داشت: مشکلات زمانی اتفاق افتاد که رویکرد دولت از رویکرد اصلاح طلبان فاصله گرفت به هر ترتیب ضعف‌هایی داشت دولت روحانی که ما مسئولیت آن را نمی پذیریم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21929