کد خبر: 21853 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 بهمن 1399 - 20:24
پلیس: توقیف ۱۱ ماینر غیرمجاز در دشتستان

نوای جنوب: رئیس پلیس شهرستان دشتستان از توقیف ۱۱ دستگاه ماینر غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال به ارزش ۱.۶میلیارد ریال در شهرستان دشتستان خبر داد.

نوای جنوب:سرهنگ فرهاد آراوند از کشف کالای قاچاق در محور خروجی این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا روز گذشته با توقیف خورو سواری زانتیا محموله پارچه قاچاق در ایستگاه بازرسی شهید صلاحی در محور خروجی شهرستان دشتستان کشف شد.

11 دستگاه ماینر غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال در استان بوشهر توقیف شد

سرهنگ آراوند با بیان اینکه در بازرسی انجام شده از وسیله نقلیه توقیفی 17 طاقه پارچه خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده یک‌میلیارد ریال برآورد شده و در این رابطه یک متهم دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

وی با اشاره به کشف دستگاه غیر مجاز ماینر و برخورد جدی با متخلفان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با اقدامات اطلاعاتی از استفاده غیرمجاز مقادیری دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط فردی در منزلش با خبر و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند که در بازرسی از محل 11 دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه یک نفر در این رابطه دستگیر شد  بیان کرد: براساس برآورد کارشناسان، ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف شده 1.6 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف بالای برق دارد گفت: در این راستا برخی افراد سودجو اقدام به فعالیت با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق می‌کنند که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک، مراتب را به سامانه 110 پلیس اطلاع دهند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21853