کد خبر: 21799 ، سرويس: اخبار ورزشی
تاريخ انتشار: 25 بهمن 1399 - 16:54
آشتیانی: واگذاری سرخابی‌ها در سال پایانی دولت شائبه‌برانگیز است/ این خصوصی‌سازی برای دولت آینده دردسر دارد

نوای جنوب: مدیرعامل اسبق استقلال گفت: واگذاری سرخابی‌ها در سال پایانی فعالیت دولت فعلی شائبه‌برانگیز است.

نوای جنوب:امیررضا واعظ آشتیانی درباره این که آیا در شرایط فعلی می‌توان به خصوصی‌سازی و واگذاری استقلال و پرسپولیس امیدوار بود، اظهار داشت: در این که این دو باشگاه باید خصوصی شوند شکی نیست و باید روزی این اتفاق رخ بدهد. اما این کار زمان و شرایط خاص خود را دارد. ابتدا باید موقعیت سنجی کرد و روند طبیعی را پشت سر گذاشت. این گونه نیست که آقایان به یکباره تصمیم گرفته و بخواهند آن را عملی کنند، در نهایت هم بخواهند به قول خودشان از خود یادگاری گذاشته و بگویند توانستیم استقلال و پرسپولیس را وارد بورس کنیم.

وی افزود: جای تاسف دارد وقتی افرادی که حتی آشنایی نسبی با مسائل اقتصادی و بورس دارند، صحب می‌‌کنند، آقایان بلافاصله جواب داده و موضع گیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. شما اطلاع دارید شفاف سازی کنید. چه ایرادی دارد بدانیم می‌خواهید چه مراحلی را برای واگذاری استقلال و پرسپولیس طی کنید. اعتقاد دارم این موضوع یک بازی سیاسی است و دردسر و دغدغه‌ای را برای دولت آینده به ارمغان می‌‌آورد. 

مدیرعامل سابق استقلال خاطرنشان کرد: به واگذاری استقلال و پرسپولیس خام ورود می‌شود و من اعتقاد دارم دولت بعدی باید چالش‌های زیادی را پشت سر بگذارد. نکته این است که وقتی مسؤولان و مشاوران بورس درباره  واگذاری سرخابی‌ها صحبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند با اما و اگر حرف می‌زنند و در این حالت که آنها می‌گویند ابتدا این کار را انجام می‌دهیم و بعد ببینیم اوضاع چگونه است، این سؤال پیش می‌آید با مدیران ناکارآمد می‌خواهید واگذاری انجام دهید؟

آشتیانی خاطرنشان کرد:  وقتی مدعی هستید می‌خواهیم 10 درصد یک مجموعه را واگذار کنید چه کسانی می‌خواهند آن را بخرند. ما شخصیت حقیقی و حقوقی داریم. هر کسی برای در اختیار گرفتن سهام استقلال و پرسپولیس سرمایه‌گذاری می‌کند به دنبال انتفاع بردن از پولش است. هیچ کس حاضر نیست نذری پولی را وارد بورس کند و در پایان سال مالی موردنظر هیچ حاصلی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: همین حالا مشکلات مالی و اقتصادی گریبانگیر سرخابی‌هاست. استقلال در بحث مدیریتی هم مشکلات عدیده‌ای دارد. چگونه آقایان مدعی هستند می‌خواهیم این دو باشگاه را در بورس واگذار کنیم و در این حالت چگونه می‌خواهند نتیجه مدنظر را به دست آورند. متاسف هستم از این که روشن گری و شفاف‌سازی در این مورد وجود ندارد.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی افزود: متولیان سازمان بورس و مسؤولان وزارت ورزش باید در یک برنامه تلویزیونی گویند از چه نقطه‌ای می‌خواهند واگذاری دو باشگاه را شروع کرده و می‌خواهند به کجا برسند. متأسفانه در کشورمان اصطلاحی وجود دارد که جا بنداز راه انداز است. آقایان مدعی هستند هر چند نواقصی وجود دارد اما اگر کار را شروع کنیم این نقص‌ها خود به خود رفع می‌شود. متأسفانه می‌خواهند به سمتی حرکت کنند که مشخص نیست به کدام ناکجاآباد ختم می‌شود.

آشتیانی در ادامه گفت و گو با برنامه شب‌های فوتبالی عنوان کرد: شکی در آن نیست که استقلال و پرسپولیس باید روزی واگذار شوند اما این کار باید عاقلانه، عامدانه، منطقی و بدون هر گونه شائبه سیاسی و تبلیغی اتفاق بیفتد تا دردسرهایی برای دولت بعدی ایجاد نشود. بعد از 7 سال و اندی که از عمر این دولت می‌گذرد می‌خواهند این کار را محقق کنند و همین امر شائبه برانگیز است.

وی تصریح کرد: اگر قصد کار کارشناسی دارید آن را به دولت بعدی منتقل کنید تا در آینده دولت با سازوکار منطقی و توسعه یافته‌تر این کار را انجام بدهد. نکته مهم این است که کدام مدیرعامل در این دو باشگاه نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پاسخگو است و قدرت چانه زنی خوبی هم داشته است. اگر با همین مدیران و گروه‌ها بخواهید این کار را انجام دهید به جایی نمی‌رسید.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21799