نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 بهمن 1399 - 12:06

نوای جنوب:مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: ورود پساب‌های پالایشگاهی از تهدیدات مهمی است که حوزه زیست محیطی تالاب ملی نایبند را تهدید می‌کند.

نوای جنوب:فرهاد قلی نژاد در آیین آغاز عملیات نصب و ساختمان پروژه بازیابی گاز‌های مشعل در پتروشیمی نوری بیان کرد: در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی باید حفاظت و صیانت از محیط زیست نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

او با تشکر از اقدام پتروشیمی نوری در بازیابی گاز‌های مشعل، افزود: بازیابی گاز‌های مشعل در پتروشیمی‌ها حرکت امید آفرینی است که باید با اهتمام سایر پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها ادامه یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به اجرای این طرح در پتروشیمی نوری از نظر اعتباری و تاثیرگذاری در کاهش آلودگی‌ها اشاره و عنوان کرد: در شهرستان عسلویه و در منطقه پارس مشعل‌ها و گاز‌های همراه از مهمترین آلاینده‌ها هستند که با اجرای این طرح تاثیرگذار، سهم قابل توجهی از آلودگی را که در محدوده صنعتی کاهش و تاثیر مثبتی بر مراکز جمعیت شهری خواهد گذاشت.

قلی نژاد ادامه داد: امروز آغاز این طرح در پتروشیمی نوری در حقیقت آغازی بر فرآیند طولانی، مهم و اساسی بازیابی گاز‌های همراه مشعل یا فلر در منطقه صنعتی کنگان و عسلویه است.

او، با بیان اینکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی نوری کار حفاظت از گونه گوژپشت دلفین را عهده دار است، افزود: به دنبال توسعه طرح حمایت از دلفین‌ها در خلیج فارس در استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به سفر رئیس جمهور به استان در سال ۹۷ و مصوبه کمیته ملی هوای پاک اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون دو جلسه با عنوان کارگروه کمیته هوای پاک در استانداری بوشهر برگزار شده است، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین تدوین طرح جامع پایش زیست محیط منطقه از جمله اقداماتی بوده که تاکنون در این دو کارگروه انجام شده است.

قلی نژاد بیان کرد: وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست مشکلات را بررسی و راهکار‌ها را ارائه می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود یک تا سه سال آینده آلودگی‌ها را بتوانیم در محدوده پارس جنوبی کاهش دهیم.

او افزود: یکی از گلایه‌ها این بود که در بخش پایش بسیار ضعیف بودیم، اما به دنبال سفر دولت، ایجاد مرکز پایش زیست محیطی عسلویه و کنگان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۲ ایستگاه در زمینه پایش زیست محیطی در کنگان تکمیل شده است و در عسلویه نیز روز‌های آینده وارد مدار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر عنوان کرد: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در حال جمع‌بندی پایش زیست محیطی در منطقه با همکاری شورای راهبردی پتروشیمی‌ها هستیم که در این طرح همه آلاینده‌های زیست محیطی را زیر نظر و احصا خواهیم کرد.
آسمان آبی و عاری از آلایندگی آرزوی مردم عسلویه است

فرماندار عسلویه در آیین آغاز عملیات نصب و ساختمان طرح بازیابی گاز‌های مشعل پتروشیمی نوری گفت: دیدن آسمانی آبی، پاک و عاری از آلودگی آرزوی مردم شهرستان عسلویه است.

عبدالنبی یوسفی افزود: سال گذشته و در مقطعی از زمان، طبق نظر کارشناسان تنها ۱۳ روز شهرستان عسلویه از هوای پاک برخوردار بوده است.

او ادامه داد: همه تلاش کنند تا مردمان این خطه هم، روزی آسمان عسلویه را آبی ببیند.

فرماندار عسلویه با تشکر از اقدام پتروشیمی نوری در بازیابی گاز‌های مشعل  بیان کرد: کاهش و حذف آلایندگی‌ها، مطالبه مهم مردم شهرستان عسلویه و مناطق پیرامونی است.

یوسفی به موضوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان عسلویه با وجود مولفه‌های فراوان کمترین میزان مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس را در سطح استان داشته است.

او، عادی انگاری را  تهدید دانست و گفت: در یکی از شرکت‌های عسلویه دیروز ۳ نفر و امروز ۱۲ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند که اگر جلوی آن گرفته نشود یک تهدید است.

فرماندار عسلویه با تشکر از حمایت شورای راهبردی پتروشیمی‌ها بیان کرد: به همت شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس نزدیک به ۳۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بیمارستان‌های جنوبی استان و دشتی، شبکه‌های بهداشت ودرمان، بسته معیشتی، تبلت دانش آموزی و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه کمک شده است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش پارس جنوبی در توسعه کشور، گفت: ۴۳ درصد از درآمد کشور، ۶۳ درصد از گاز نیروگا‌های کشور و ۷۵ درصد از گاز خانگی کشور در پارس جنوبی تامین می‌شود.

او، با تبریک دهه مبارکه فجر و با بیان این که در مکتب امام و رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران به توفیقات زیادی دست یافت، عنوان کرد به رغم تحریم‌ها و مشکلات، دولت تدبیر و امید توانست طرح‌های کلانی را اجرا کند و خدمات خود را استمرار دهد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
عسلویه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار