نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 13 بهمن 1399 - 13:31

نوای جنوب:رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه "قطعاً کمیسیون انرژی مجلس در منطقه پارس جنوبی حضور پیدا خواهد کرد" گفت: در شرایطی که کشور با سخت‌ترین تحریم‌ها روبه‌رو است باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

نوای جنوب: عبدالکریم جمیری صبح امروز در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی، فعالیت در جبهه اقتصادی را یکی از  مجاهدت‌های عرصه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی دانست و اظهار داشت: کاری که امروز در منطقه پارس جنوبی در حال انجام است، انصافاً کار جهادی است.

کمیسیون انرژی مجلس با حضور در "پارس‌جنوبی" ظرفیت‌های این منطقه را بررسی می‌کند

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی‌که امروز در عرصه تولید فعالیت می‌کنند که ضرورت امروز جامعه است مثل مجاهدان دوران دفاع مقدس هستند که برای اقتدار و ایستادگی کشور مبارزه کردند.

جمیری با تاکید بر این نکته‌که امروز باید با ایثار و فداکاری و با وجود همه کمبودها و کاستی‌ها کار را جلو ببریم افزود: ما امروز به این جهاد اقتصادی نیاز داریم چراکه با کار، نگاه و مدیریت جهادی باید ایثارگرانه در میان میدان باشیم و همه سختی‌های آن را به جان بخریم ولی در مقابل دشمن کوتاه نیاییم و بدون شک مردم پیروز میدان هستند.

وی نقش مهم صنعت پارس جنوبی در اقتصاد کشور را مهم دانست و تصریح کرد: سختی کار در مجموعه‌های نفت گاز و پتروشیمی باید دیده شود و کسانیکه با وجود این همه سختی‌ها امانت‌داری می‌کنند که چرخ اقتصاد مملکت بچرخد، نیاز به یک جامعه‌نگری دارد و ابعاد مختلف آن مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با اشاره به لزوم هماهنگی بین مدیران اجرایی و نمایندگان گفت: وقتی می‌توانیم مسئولیت را به خوبی انجام دهیم که تعامل و هماهنگی مناسبی بین سیستم اجرایی و نمایندگان مجلس وجود داشته باشد، اگر جزیره‌ای عمل شود، نمی‌توانیم به درستی از این فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته برای توسعه، پیشرفت و حل کردن مشکلات پیش‌رو بهره ببریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس خاطر نشان کرد: در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به عنوان زیربنای اقتصادی کشور این استعداد وجود دارد و ما می‌توانیم از طرح‌ها و پیشنهادات متخصصان در کمیسیون انرژی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: گاهی تقابل بی‌جا میان مسئولان دستگاه‌ها به بسیاری از کارها ضربه وارد می‌کند، علی‌الظاهر تصور می‌کنند در حال دفاع از یک حق هستند و از منافع مردم حمایت می‌کنند؛ در صورتی‌که همان روش نامناسب در هماهنگی‌ها ممکن است کل منافع مردم را به خطر بیاندازد.

جمیری با بیان اینکه بیشترین ذخایر گاز کشور در منطقه پارس جنوبی قرار دارد افزود: در شرایطی که کشور با سخت‌ترین تحریم‌ها روبه‌رو است باید از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور استفاده کرد؛ قطعاً کمیسیون انرژی مجلس در منطقه حضور پیدا خواهد کرد و در این زمینه اقدام می‌کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خدمت‌رسانی به مناطق پیرامونی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را از وظایف صنعت دانست و خاطرنشان کرد: صنعت نباید در قبال عمل به تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی خود منتی بر مردم پیرامونی بگذارد، باید یک نگاه متوازن در این موضوع وجود داشته باشد و قبل از ارائه مطالبه از سوی مردم صنعت باید به وظیفه خود را قبال مناطق پیرامونی عمل کند.

جمیری، یکی از هنرهای مسئولان غیربومی را میدان‌دادن به نیروهای بومی دانست و تاکید کرد: از قدیم نگاه مناسبی در این زمینه وجود نداشته و به نیروهای بومی میدان نداده‌اند، خوشبختانه این نگاه در حال اصلاح شدن است؛ توقع داریم که توجه بیشتر به این موضوع شود و از این توانمندی بومی‌ها برای ایجاد فضای تعادلی بیشتر استفاده شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به جذب نیروهای بومی در صنعت نفت در استان بوشهر بیان کرد: پذیرفته شده نیست که نیروی متخصص در خانه باشد ولی بیرون از خانه دنبال آن بگردیم، این نگاه سبب عقب ماندگی صنعت و ایجاد تبعیض می‌شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
جمیری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار