کد خبر: 21446 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 12 بهمن 1399 - 12:58
دستگیری ۸ نفر در پرونده تخلف کمپ ترک اعتیاد شیراز

نوای جنوب:روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شد و بیانگر ارتکاب تخلف در چند کمپ ترک اعتیاد شیراز بود، منجر به تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و دستگیری هشت نفر شد.

نوای جنوب:

                                                   دستگیری ۸ نفر در پرونده تخلف کمپ ترک اعتیاد شیراز

  به نقل از ایرنا؛ پیرو انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تخلف چند کمپ ترک اعتیاد در شیراز، دادستان عمومی و انقلاب این شهر با ورود به موضوع، دستورات اکیدی را به ‌منظور پیگیری و برخورد با متخلفان صادر کرد که منجر به دستگیری پنج نفر در یک پرونده و سه نفر در پرونده‌ای دیگر شد.

هفته گذشته بر اثر قصور صورت گرفته، یک نفر از معتادان بستری در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهر شیراز جان خود را از دست داد که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و با دستور مرجع قضایی پنج نفر بازداشت شدند.

همچنین انتشار تصاویر جدیدی منتسب به یکی دیگر از کمپ‌های شیراز نیز واکنش و ورود دادستان شیراز را به همراه داشت و سه نفر از عواملی که در تصاویر منتشر شده در معرض اتهام ضرب و جرح معتادان قرار داشتند نیز بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در خصوص تصاویر جدید منتشر شده با بیان اینکه، این مورد با حادثه منجر به فوت هفته گذشته متفاوت است، گفت: در مورد اخیر هیچ فردی فوت نشده اما به لحاظ بزه‌های صورت گرفته، پرونده قضایی تشکیل شده و عوامل دخیل که سه نفر بودند با دستور قضایی بازداشت شدند.

وی با تأکید بر اینکه در پی اطلاع و شکایت‌های واصله، بی‌درنگ نسبت به تخلیه کامل مکان مورد نظر اقدام و دستور پلمب و لغو مجوز این مرکز نیز صادر شده است، اظهار کرد: دادستانی با قصور احتمالی عوامل و مسئولان نظارتی نیز در چارچوب قانونی برخورد خواهد کرد.

روز جمعه (دهم بهمن ماه ۹۹) انتشار فیلمی در فضای مجازی که حاوی صحنه‌هایی دلخراش و آزاردهنده در زمینه برخورد با معتادان در حال درمان است، با واکنش و برخورد مسئولان همراه شد و به پلمب مرکز ترک اعتیاد انجامید.

در این فیلم، افراد در استخر آب سرد انداخته شده و با شیلنگ مورد ضرب و شتم و توهین کلامی قرار گرفته‌اند. این رفتار که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی‌ شد، در واکنش‌ها، رفتاری نامناسب و دور از انسانیت توصیف شده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21446