نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 12 بهمن 1399 - 08:27

نوای جنوب:سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور فرانسه، مکرون را به خویشتنداری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد.

نوای جنوب:

                                                   خطیب زاده:برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نیست                                       به نقل از مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، مکرون را به خویشتنداری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد.


سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تأیید و تثبیت شده، و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف‌های آن هم مشخص و غیر قابل تغییر هستند.

خطیب زاده افزود: آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است و اگر تمایلی به احیا و حفظ برجام وجود دارد راه حل آن ساده است، آمریکا به برجام بازگردد و تمامی تحریم‌های برجامی و غیر برجامی که در دوره رئیس جمهور پیشین آن کشور وضع شده اند را رفع نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: اگر مقامات فرانسوی نگران فروش تسلیحاتی هنگفت خود به کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس هستند، بهتر است در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند.

خطیب زاده تاکید کرد: تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح‌های غربی نه تنها مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی می‌باشد، بلکه عامل اصلی بی ثباتی در منطقه خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی‌توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.


کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
برجام

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار