کد خبر: 21264 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 بهمن 1399 - 08:43
استاندار: تابستان سختی برای تامین آب پیش‌روی داریم

نوای حنوب:استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای پروژه‌های آبرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان گفت: با توجه به اینکه تابستان سختی در تامین آب آشامیدنی پیش‌روی استان بوشهر است تکمیل پروژه‌ها از این مشکلات می‌کاهد.

نوای جنوب: عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در اجرای طرح‌های آبرسانی اظهار داشت: در راستای حل مشکلات آبرسانی طرح‌های مهمی با همکاری و تعامل شرکت آب و فاضلاب در حال اجرا است که تخصیص اعتبارات این طرح‌ها در اولویت است.

 وی از اجرای پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر خبر داد و تاکید کرد: بر اساس تعهد سرمایه‌گذار فاز نخست این پروژه اوائل سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که تامین برق این پروژه باید در اولویت برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با قدردانی از اجرای طرح نشت‌یابی شبکه‌های آبرسانی بوشهر و کنگان گفت: این پروژه که برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود استان بوشهر به عنوان پایلوت انتخاب شده که تاثیر مهمی در حل مشکل شبکه‌های فرسوده و توزیع عادلانه آب دارد.

گراوند با قدردانی از توجه شرکت آب و فاضلاب استان و کشور در اجرای طرح‌های آبرسانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه لوله‌‌های شبکه توزیع آب دارای قدمت بالایی است اجرای طرح نشت‌یابی کمک بزرگی در حل مشکلات آبرسانی و افزایش رضایت‌مندی مردم می‌کند.

وی، تخصیص اعتبارات حوزه تامین آب در شهرستان‌های استان بوشهر را در اولویت دانست و افزود: اعتبارات مصوب برای اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر تخصیص می‌یابد.

استاندار بوشهر حل مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاها را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه تابستان سختی در تامین آب آشامیدنی پیش‌روی استان بوشهر است تکمیل پروژه‌های در دست اجرا از این مشکلات می‌کاهد.

گراوند با تاکید بر تسریع اجرای پروژه‌های آبرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند پروژه‌های آبرسانی بر اساس برنامه تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری شود از این نظر در تکمیل پروژه آب شیرین‌کن سیراف- جم، 35 هزار مترمکعبی بوشهر و  طرح‌های آبرسانی دیگر تسریع شود.

وی بر قطع انشعابات غیرمجاز آب در شهرها و روستاهای استان بوشهر تاکید کرد: قطع انشعابات آب غیرمجاز قاطعانه در استان بوشهر ادامه می‌یابد چراکه ما، مسئول تامین آب آشامیدنی مردم هستیم و با هر نوع انشعاب غیرمجاز قاطعانه برخورد می‌شود.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر در نوسازی و شبکه آبرسانی تصریح کرد: تاکنون بیش از 712 کیلومتر شبکه فرسوده حوزه روستایی و 200 کیلومتر حوزه شهری استان بوشهر بازسازی شده که کار بزرگی است.

گراوند با تاکید بر توجه به ادامه بازسازی شبکه‌های فرسوده آبرسانی گفت: اعتبارات این حوزه 100 درصد تخصیص می‌یابد  و تکمیل طرح‌های  مخزن ذخیره آب در شهرها و روستاها مورد توجه ویژه است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21264