کد خبر: 21209 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 13:01
بدنبال برخی واکنش ها
ادامه حمله به سخنگوی دشتستانی ستاد ملی کرونا +تصویر

نوای جنوب:اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در نماز جمعه شهر قم، موجی از انتقادها را در پی داشته و به بهانه‌ای برای حمله به علیرضا رئیسی و حتی ستاد ملی مقابله با کرونا تبدیل شده است.

نوای جنوب:اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در نماز جمعه شهر قم، موجی از انتقادها را در پی داشته و به بهانه‌ای برای حمله به علیرضا رئیسی و حتی ستاد ملی مقابله با کرونا تبدیل شده است.

رئیسی در جلسه هفته پیش ستاد ملی مقابله با کرونا با انتقاد از بی‌توجهی به پروتکل‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های کرونایی در برگزاری نماز جمعه شهر قم که پس از ۲۴ هفته تعطیلی در مصلی قدس این شهر به امامت آیت‌الله سعیدی برگزار شده گفته بود: ما حتماً شاهد پیک جدیدی از بیماری کرونا در قم خواهیم بود. هیچگونه پروتکلی در قم رعایت نشده است؛ نه در نماز جمعه‌ای که برگزار کردند این پروتکل‌ها رعایت شد و نه بسیاری از افراد ماسک داشتند، فقط ۳۰ درصد از ماسک استفاده کرده‌اند. قطعاً ما دچار بیماری خواهیم شد و کسانی که با این بی‌مبالاتی این برنامه‌ریزی‌ها را می‌کنند بدون تعارف مسئول مرگ مردم ما در پیک بعدی هستند.

البته سخنگوی ستاد ملی کرونا در همان جلسه از وضعیت سفرهای مردم به جنوب و شمال کشور نیز به شدت انتقاد کرد اما به دلایل نامشخص و کاملا غیرمنصفانه و با شیطنت برخی رسانه‌ها بویژه معاند، تنها انتقاد از شیوه برگزاری نماز جمعه در قم بزرگ‌نمایی شد.

براساس مسئولیت‌های تخصصی، باید هشدار دهیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به این انتقادها و تندی‌ها غیرمنصفانه اعلام کرد: در ستاد ملی هر هفته گزارش‌های سراسر کشور را جمع‌آوری کرده و جایی که حساس‌تر است را گزارش می‌کنیم. الان چندین هفته است که مازندران در وضعیت قرمز است و در مورد آن صحبت می‌کنیم و جایی مثل مشهد و قم هم برای ما بسیار مهم است و چون منطقه آبی شدند باید شدیدتر هشدار دهیم که کوچک‌ترین غفلت موجب افزایش آمار نشود.

براساس مسئولیت‌های تخصصی که داریم باید هشدار دهیم و خدایی نکرده بحث توهین و اسائه ادب وجود نداشته است و ضمن تشکر از علما و روحانیت، تذکر هم داده‌ایم، این موضوع را عرض می‌کنم که خدایی‌نکرده سوء‌تفاهمی برای مردم عزیز قم پیش نیاید؛ همه مسلمانیم و دلداده اهل بیت؛‌ اما اگر به کسی بر خورده است بداند بنده قصد بدی نداشتم و خواستیم هشدار دهم.

وزیر بهداشت در حساب اینستاگرام خود نوشت: قرار است فرماندهانی که یک سال، غصه خوردند، نخوابیدند، بیمار شدند، شهید دادند تا در عرصه جهانی افتخار بیافرینند، به درخواست پروتکل شکنان تادیب شوند. این است پاداش و قصه پرغصه ما.

سعید نمکی نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته مرگ و میر کرونا در ایران سرافراز ۷۵، انگلیس ۱۲۹۰ و آلمان حدود هزار نفر بود.

ادامه واکنش ها در قم

با وجود توضیحات معاون وزیر بهداشت، اما واکنش ها به سخنان  دکتر رییسی ادامه دارد که در ادامه گزیده آن را می بیند:

 اگر دوبار از مردم قم عذرخواهی نشده بود، امروز به گونه دیگری سخن می‌گفتیم | اعرافی، خطیب جمعه قم به اظهارات سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: از مسئولان انتظار می‌رود تذکرها و هشدارهای لازم را اعلام کنند، اما سخنان سخیف و تعرض نابجا را متوجه مردم قم نکرده و اگر دوبار عذرخواهی نشده بود که بار دوم بهتر بود، امروز به گونه دیگری سخن می‌گفتیم.

"سعید نمکی از مردم مومن قم عذرخواهی کرد" | رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برخی اظهارات اخیر پیرامون وضعیت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان گفت: وزیر بهداشت در تماسی تلفنی از زحمات و اقدام های انجام شده در این استان و همچنین همراهی مردم و مومنان قم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تقدیر کرد./قم نیوز

پرونده قضایی برای سخنگوی ستادملی کرونا در قم تشکیل شد | رئیس کل دادگستری استان قم هم گفته: سیاه نمایی اخیر در مورد قم با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار قرار گرفته است. دستگاه قضایی ابتدا به مشارالیه تاکید می‌نماید با فوریت نسبت به جبران خطای خود اقدام نماید در غیر این صورت با جدیت نسبت به وظیفه ذاتی خود اقدام خواهد کرد.

ذوالنوری، نماینده قم عذرخواهی سخنگوی ستاد کرونا را نپذیرفت | وی در توئیتی از احضار وزیر بهداشت به مجلس خبر داد:

 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/21209