نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 دي 1399 - 13:09

نوای جنوب:رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: افرادی که از طریق سایت‌های شیپور و دیوار بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.




نوای جنوب:سرهنگ جوشن سهرابی بیان کرد: با شکایت تعدادی از شهروندان با موضوع کلاهبرداری در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران و کارآگاهان پلیس با تحقیقات میدانی و استفاده از روش‌های نوین دو نفر را در این زمینه شناسایی کردند و تلاش برای دستگیری آن‌ها آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: از آنجایی که متهمان فراری بودند و نشانی از آن‌ها در دست نبود، با گسترش چتر اطلاعاتی و اقدامات فنی در نهایت مخفیگاه آنان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و ماموران با هماهنگی مقام قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر  کردند و به پلیس آگاهی بوشهر فرستادند.

او درباره شگرد کلاهبرداری این افراد، عنوان کرد: این افراد، فروشندگانی را که در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی دیوار و شیپور کالا‌های خود را برای فروش آگهی کرده بودند شناسایی می‌کردند و در روز‌های پنجشنبه با مغازه آنان تماس می‌گرفتند و درخواست خرید کالای مربوط را می‌دادند و سپس از طریق گوشی خود یک فیش ساتنای جعلی به عنوان اینکه پول کالای مورد نظر را واریز کرده‌اند ارائه می‌دادند و علت فرستاده نشدن پیامک واریز وجه را تعطیلی بانک‌ها در آخرهفته عنوان  و اعلام می‌کردند مبلغ مورد نظر در روز جمعه یا ابتدای روز شنبه به حساب فروشنده انتقال می‌یابد.

رئیس پلیس آگاهی استان  بوشهر گفت: متهمان در بازجویی‌های خود به چندین فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از شهروندان در استان اعتراف کرده‌اند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
کلاهبرداری

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار