کد خبر: 20903 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 19 دي 1399 - 21:10
براساس اعلام وزارت بهداشت
8شهرستان استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی،2شهرستان زرد+جزئیات

نوای جنوب:به گفته مسئولان بهداشتی، هرگونه ساده انگاری درخصوص کرونا می تواند به اوج گیری دوباره آن منجر شود، از این رو رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و کاهش دورهمی ها توصیه می شود.

نوای جنوب:

مرکز استان بوشهر از نظر کرونایی در وضعیت آبی یا کم خطر قرار گرفت.

 وزارت بهداشت در ابتدای هر هفته، پیش بینی وضعیت کرونایی شهرستان های کشور را براساس رنگ بندی اعلام می کند که به تناسب آمار بستری های کرونایی است.

برهمین اساس، از شنبه 20 دی ماه، هشت شهرستان استان بوشهر در وضعیت آبی یا کم خطر کرونایی قرار می گیرند که شامل بوشهر، دشتی، دیر، دشتستان، کنگان، عسلویه، دیلم و گناوه می باشند.

همچنین دو شهرستان جم و تنگستان در وضعیت زرد کرونایی (خطر متوسط) باقی مانده اند.

این برای نخسیتن بار طی سالجاری می باشد که وزارت بهداشت علاوه بر رنگ بندی های زرد (خطر متوسط)، نارنجی (پرخطر) و قرمز (خیلی خطرناک)، رنگ آبی را هم در اعلام شرایط شهرستان های کشور به کار گرفته که با توجه به کاهش آمار فوتی و بستری ها می باشد.

از هفته نخست آذرماه که وزارت بهداشت زنگ بندی کرونایی شهرستان ها را اعلام و براساس آن محدودیت هایی در مشاغل و ترددها اعمال شد، تنها همان هفته مرکز استان در وضعیت قرمر قرار داشت و پس از آن به تدریج اغلب شهرستان ها به شرایط زرد مبدل شدند.

به گفته مسئولان بهداشتی، هرگونه ساده انگاری درخصوص کرونا می تواند به اوج گیری دوباره آن منجر شود، از این رو رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و کاهش دورهمی ها توصیه می شود.

 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/20903