کد خبر: 20866 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 17 دي 1399 - 15:10
نامه احمدی نژاد به روحانی: جلوی جنگ را بگیرید

نوای جنوب:محمود احمدی‌نژاد (رییس جمهور سابق) در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، از او خواسته است تا به عنوان رئیس جمهور ایران تلاش خود را در جهت پیشگیری از «وقوع جنگ» به کار گیرد.

نوای جنوب:محمود احمدی‌نژاد (رییس جمهور سابق) در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، از او خواسته است تا به عنوان رئیس جمهور ایران تلاش خود را در جهت پیشگیری از «وقوع جنگ» به کار گیرد.

متن این نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حسن روحانی

رئیس جمهور محترم اسلامی ایران

با سلام و احترام

از مجموع تحوّلات، موضع‌گیری‌ها و اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف جهان چنین استنباط می‌شود که وقوع یک جنگ مخرّب جدید در منطقه حسّاس خاورمیانه و خلیج فارس برنامه‌ریزی شده و در مسیر اجرای قریب الوقوع قرار گرفته است.

واضح است هر نوع جنگ صرفاً خواست دشمنان ملّت‌ها و تأمین‌کننده منافع آنان و به طور قطع به ضرر منافع ملّت‌ها و کشور‌های منطقه است؛ بنابراین بر همه مقامات و مسئولین فرض است که با اتّخاذ تدابیر لازم و عاجل از وقوع جنگ جلوگیری نمایند.

اینجانب از جنابعالی به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران انتظار دارد که همه مساعی خود را در این جهت مبذول فرمایید.

بدون تردید ملّت‌های منطقه سپاسگزار مسئولانی خواهند شد که با هوشمندی و احساس مسئولیت مانع از بروز خسارات غیرقابل جبران مادی و معنوی به مردم می‌شوند.

از خداوند منّان برای همه ملّت‌ها صلح، امنیت و عزّت مسئلت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

۱۰ دی ۱۳۹۹

اخیرا محمد جواد ظریف با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در منطقه هشدار داده که هرگونه آتش‌بازی پاسخی متقابل و جدی در پی خواهد داشت.

او گفته که اسرائیل می خواهد آمریکا را به تقابل نظامی با ایران بکشاند.

تحرکات نظامی آمریکا هم در منطقه افزایش یافته است. دو روز پیش «کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون در بیانیه‌ای که در سایت وزارت دفاع آمریکا منتشر شد؛ از تصمیم برای متوقف کردن روند خروج ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» از خاورمیانه خبر داد.

او گفت: "به دلیل تهدیدهای اخیر ایران علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت واشنگتن، دستور دادم که یواس‌اس نیمیتز رویه معمول (بازگشت) را متوقف کند. به این ترتیب، نیمیتز در محدوده عملیاتی سنتکام باقی می‌ماند."

در تحولی دیگر روز ۱۰ دی ماه، ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ۲ فروند بمب‌افکن بی ۵۲ را راهی خاورمیانه کرد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/20866