نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 دي 1399 - 08:59

نوای جنوب:رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: بنگاه‌هایی که از ساخت و ساز‌های غیرمجاز اطلاع دارند و زمینه را برای معامله آن‌ها فراهم می‌کنند به عنوان معاون و یا مباشر جرم معرفی می‌شوند.

نوای جنوب:

 

رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: بنگاه‌هایی که از ساخت و ساز‌های غیرمجاز اطلاع دارند و زمینه را برای معامله آن‌ها فراهم می‌کنند به عنوان معاون و یا مباشر جرم معرفی می‌شوند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علی جمادی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در دشتستان بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از هزار هکتار از زمین‌های مربوط به بیت المال در استان رفع تصرف شده که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته مثال زدنی است.

او افزود: در شهرستان دشتستان مشکلات زیادی ناشی از تصمیماتی که سالیان قبل گرفته شده وجود دارد و ما اکنون گرفتار آن‌ها هستیم. بر همین اساس، موضوعات مربوط به این شهرستان را به طور ویژه مورد توجه قرار داده ایم.

رئیس شورای حقوق بیت المال ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسان حقوقی خود را توجیه کنند تا در همه امور دقت داشته باشند و بر انجام وظایف آن‌ها نظارت کامل داشته باشند که خدای ناکرده منجر به تخلفات عمدی یا سهوی نشود که این خود معاونت در جرم محسوب خواهد شد.

جمادی گفت: ادارات استعلام‌ها را به‌خوبی و به‌موقع انجام دهند و سعی کنند این استعلام‌ها رایگان باشد تا مردم به راحتی و با اعتماد کامل این اقدام‌ را انجام دهند.

او عنوان کرد: دستگاه قضائی آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این حوزه اعلام می‌کند و در این خصوص شعبه ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه در این خصوص مشخص شده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال از مردم خواست قبل از هرگونه اقدامی برای معامله زمین به ادارات مربوط مراجعه کنند و مشخصات منطقه را جویا شوند تا گرفتار عواقب بعدی نشوند.

جمادی ادامه داد: بنگاه‌هایی که از وضعیت این املاک و خسارات ناشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این مناطق اطلاع دارند و زمینه را برای این قبیل معاملات فراهم می‌کنند به عنوان معاون و یا مباشر جرم معرفی می‌شوند و تحت تعقیب قانون خواهند گرفت و این مورد نیز از مصوبات جلسه است.

فرماندار دشتستان هم گفت: با توجه به گستره شهرستان و ظرفیت‌های موجود، مقابله با زمین خواری را برای خود ضرورتی غیرقابل انکار می‌دانیم و اقدامات قابل توجهی بنا به مصوبات شورای تامین شهرستان انجام داده ایم.

فتح الله نوروزی افزود: در یک سال اخیر ۵۵۲ هکتار از اراضی ملی در دشتستان، رفع تصرف شده و در حوزه منابع طبیعی برای هزار و ۱۳۸ هکتار به نفع دولت رای صادر شده است.

او عنوان کرد: در حوزه اراضی دولتی نیز ۱۳۵ هکتار رفع تصرف صورت گرفته و به بخشداران و دهیاران اعلام شده است که توجه ویژه‌ای به ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری داشته باشند.

فرماندار دشتستان ادامه داد: باید قبل از اینکه مجبور به برخورد باشیم با شیوه‌های کارساز مانع تعرض به بیت المال شویم که در حوزه منابع طبیعی تقویت گشت حفاظت در این حوزه، طبقه بندی اراضی کشاورزی و در حوزه راه و شهرسازی نیز اقداماتی نظیر شناسایی افراد سودجو، شناسایی بنگاه‌های املاک متخلف و معرفی به صنعت و معدن صورت گیرد.

نوروزی همچنین بر فعال شدن شعبه ویژه‌ای برای برخورد با زمین خواری در دشتستان تاکید کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
جمادی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار