نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 09 دي 1399 - 10:39
علیرغم وعده مسئولین

نوای جنوب:آقایان مسئول تا وقتی که در ناتوانی مدیریتی شان دست و پا می زنند و مردم را هر روز گرفتار گرانی یا کمبود کالایی می کنند، دست از وعده و آمارهایی که خروجی مشخصی در بازار ندارد بردارند تا روی زخم مردم بیش از این نمک نپاشند.

نوای جنوب:کمیاب شدن دو ماهه اخیر روغن خوراکی در مغازه ها و فروشگاههای استان بوشهر همچنان ادامه دارد و وعده های مسئولان درباره حل شدن این مشکل در حد حرف باقی مانده است.

 با وجود آنکه معاون بازرگانی سازمان صمت بوشهر به صداوسیما گفته: «روغن بیش از مصرف سرانه و حتی مدت زمان مشابه پارسال وارد استان شده، اما مردم بیشتر می خرند»، اما گشت و گذاری در فروشگاههای زنجیره ای و خرده فروشی های استان روایت دیگری را از کمبود این ماده غذایی نمایان می کند.

بررسی های میدانی از چندین فروشگاه زنجیره ای در شهر بوشهر با قفسه خالی روغن همراه بود و وقتی از فروشندگان درباره زمان شارژ مجدد این قفسه ها سوال می شد، فقط یک پاسخ داشتند: «نمی دانیم»!

همچنین به گفته آنها، آخرین بار که روغن داشته اند هفته قبل بوده و طی روزهای اخیر سهمیه ای دریافت نکرده اند.

فروشنده یکی دیگر از این فروشگاهها نیز به «خلیج فارس» گفت: سه هفته پیش شرایط بهتر بود، چون روغن ۲ لیتری می رسید، ولی در حال حاضر روغن های کوچکتر با تعداد خیلی محدود به دست ما می رسد که جوابگوی نیاز مردم نیست.

طبق گفته وی، روغن سه روز یک بار در فروشگاههای زنجیره ای بوشهر توزیع می شود‌ ولی همان روز اول، موجود‌ی این کالا تمام می شود‌، با وجود آنکه هر نفر فقط امکان خرید یک یا دو بطری روغن دارد.

مراجعه به مغازه های خرده فروشی چندین محله بوشهر نیز از نبود روغن خوراکی حکایت داشت.

به گفته برخی از آنها، شرکت های پخش دو تا سه کارتن روغن در اختیار آنها قرار می دهند و تا دو هفته خبری از توزیع مجدد نیست، ضمن اینکه مغازه داران را ملزم به سفارش محصولات دیگر همراه روغن می کنند.

این وضعیت باعث شده تا فرصتی برای جولان روغن های گرانتر در بازار فراهم شود یا برخی فروشندگان از این وضعیت برای فروش سایر اجناس یا فروش روغن به مشتریان خاص سوءاستفاده کنند. 

قطعا وقتی شرایط در مرکز استان اینگونه است، در سایر شهرها و روستاهای استان عرضه روغن نامناسب تر می باشد، چرا که اولویت توزیع روغن با نرخ مصوب هم در فروشگاههای بزرگ است که برخی شهرها فاقد آن می باشند و عملا سهمیه ای دریافت نمی کنند.

بازار را اشباع کنید تا مردم احتکار نکنند

واقعیت این است که کمبود روغن در بازار استان از دو ماه اخیر همچنان ادامه دارد و وعده های مسئولان درباره اینکه بیش از گذشته این ماده خوراکی توزیع شده، عملا خروجی رضایت بخشی نداشته است.

البته برخی خانواده ها درصورت وجود روغن در فروشگاهها، بیش از نیاز خرید می کنند، با این توجیه که برای اقوام یا خالی نشدن خانه از روغن دست به این کار می زنند، اما همانطور که بازار بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می شود، باید گفت ابتدا با مدیریت صحیح، نیاز مردم به روغن را تامین و بازار را اشباع کنید، آن وقت از مردم توقع داشته باشید بیش از نیاز خرید نکنند.

از این رو آقایان مسئول تا وقتی که در ناتوانی مدیریتی شان دست و پا می زنند و مردم را هر روز گرفتار گرانی یا کمبود کالایی می کنند، دست از وعده و آمارهایی که خروجی مشخصی در بازار ندارد بردارند تا روی زخم مردم بیش از این نمک نپاشند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
روغن خوراکی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار