کد خبر: 20517 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 دي 1399 - 08:42
نماینده دشتستان:اعتبار خسارت سیل دشتستان در هیئت دولت تصویب شد

نوای جنوب:نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تصویب تسهیلات و اعتبارات بازسازی مناطق سیل‌زده دشتستان در جلسه امشب هیئت دولت خبر داد.





 

نوای جنوب:نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تصویب تسهیلات و اعتبارات بازسازی مناطق سیل‌زده دشتستان در جلسه امشب هیئت دولت خبر داد.
دکتر ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار نوای جنوب با اشاره به سیل دوهفته پیش دشتستان و پیگیری‌های صورت گرفته، گفت: تلاش و پیگیری بسیار زیادی را به منظور جبران خسارت‌های وارد شده به مردم داشته‌ایم و خوشبختانه امشب در جلسه هیئت دولت مساعدت به سیل‌زدگان دشتستان تصویب شد.
وی با اشاره به تصویب هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال اعتبار اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در استان‌های بوشهر و هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی پنج درصد در مناطق شهری به منظور جبران خسارات وارده در استان های بوشهر و هرمزگان با ضمانت زنجیره‌ای اختصاص داده شد.
نماینده دشتستان بیان کرد: اعتبار مذکور شامل کمک بلاعوض برای احداث واحدهای مسکونی شهری و روستایی، تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و تجاری، تأمین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی آسیب دیده، کمک هزینه اسکان موقت واحدهای مسکونی شهری و روستایی، هزینه های پشتیبانی و ارایه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری، بازسازی تأسیسات روبنایی داخل محدوده و دفع آب های سطحی و تأمین زمین است.
رضایی افزود: امیدواریم با ابلاغ و اجرایی شدن این مصوبه شاهد جبران خسارات ناشی از سیل در دشتستان و استان باشیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/20517