نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 30 آذر 1399 - 07:36

نوای جنوب:توزیع نامناسب روغن خوراکی در گناوه منجر به کمبود و سردرگمی مردم این شهرستان برای تامین این کالا شده‌است.

نوای جنوب:در روزهای اخیر روغن خوراکی به عنوان یکی از نیازهای اساسی خانوارها در این مناطق کمیاب و  قفسه‌های بیشتر فروشگاه‌ها از این کالاهای اساسی ضروری خالی شده‌است.

شهروندان گناوه خواستار توزیع مناسب روغن خوراکی شدند

مردم این مناطق می‌گویند: برخی مغازه‌ها روغن خوراکی را به تعداد بسیار محدود و به شرط خرید دیگر کالاها به فروش می‌رسانند و یا فروشگاه‌های دارای سهمیه اقدام به توزیع ناعادلانه و غیر متعارف می کنند.

البته در این میان برخی از مردم بدون توجه به نیاز دیگران، درصورت داشتن روغن در مغازه‌ها بیش از نیاز خود خریداری می‌کنند که این کار آنان باعث می‌شود تا حق دیگر همشهریان ضایع شود.

مردم این شهرستان برای تامین و دسترسی روغن خوراکی به عنوان مایحتاج ضروری غذایی از متولیان امر انتظار دارند، چاره‌ای بیاندیشند.

یکی از شهروندان گناوه‌ای گفت: برای خرید روغن خوراکی به مغازه‌ای مراجعه کردم و فروش آن را منوط به خرید کالای دیگری کرد.

محسن کریمی افزود: اجبار کردن خرید روغن خوراکی با اقلامی دیگر از سوی برخی مغازه‌داران اقدامی نادرست است و مسئولان مربوطه باید با این پدیده برخورد کنند.

دیگر شهروند گناوه‌ای گفت: سهمیه روغن خوراکی که برای فروشگاه‌های کورش و رفاه در سطح شهر درنظر گرفته می‌شود به تناسب جمعیت شهر خیلی پایین است.

کریم زارعی افزود: در هر بار مراجعه به این فروشگاه‌ها یا با پاسخ منفی مواجه می‌شویم و یا اینکه  بیش از یک قوطی به  فروش نمی رسانند.

دیگر شهروندان گناوه‌ای گفت: در روز جاری به چندین مغازه مراجعه کردم اما  بیشتر آنها روغن خوراکی نداشتند.

علی کشاورزی افزود: پس از مراجعه به چندین مغازه در نهایت یک مغازه روغن خوراکی به اندازه خیلی کم داشت، یک بطری ۲ کیلو و ۸۰۰ گرمی از نوع مایع را که قیمت درج شده  روی آن ۲۹۶ هزارریال بود با قیمت ۶۰۰ هزار ریال خریدم.

وی اظهارکرد: در حالیکه مغازه داران در سطح شهر مشتریان خود را به فروشگاه‌های کورش و رفاه ارجاع می‌دهند اما در آن مراکز نیز وجود ندارد.

کشاورزی ادامه داد: نظارت بر توزیع روغن سهمیه‌ای که عمده آنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود یکی از مسائل مهم است که باید توسط متولیان امر صورت گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: به منظور توزیع مناسب روغن خوراکی در سطح فروشگاه‌های کورش و رفاه نشستی اضطراری با حضور مسئولان مربوطه در روز جاری برگزار و تصمیم‌هایی اتخاذ شد.

محمدحسین داریونی افزود: براساس تصمیم‌های این نشست، مقرر شد ۲ شعبه فروشگاه رفاه و ۳ شعبه کورش قبل از اینکه بار روغن خود را تخلیه کنند، به  بازرسان این اداره  اطلاع دهند.

وی گفت: همچنین این فروشگاه‌ها موظف شدند با هماهنگی و استقرار بازرسان مقیم این اداره اقدام به توزیع کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه یادآورشد: رایزنی لازم با سازمان متبوعه در استان بوشهر برای تخصیص سهمیه بیشتر به فروشگاه‌های این شهرستان صورت گرفته است.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی روغن خوراکی در مغازه‌ها به این اداره اطلاع دهند تا با آنان برخورد شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
روغن خوراکی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار