نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 آذر 1399 - 11:23
به دفتر نوای جنوب ارسال شد

نوای جنوب:بدنبال مطلبی در نوای جنوب در خصوص کمبود روغن خوراکی در استان بوشهر اداره کل صنعت و معدن وتجارت استان جوابیه ای جهت پاسخ به این مطلب به دفتر نوای جنوب ارسال کرد





نوای جنوب:مدیر مسئول محترم پایگاه خبری نوای جنوب
با سلام
در پاسخ به خبر منتشر شده با تیتر " روغن خوارکی همچنان دراستان بوشهر کمیاب است " خواهشمند است متن جوابیه زیر را جهت پاسخ به افکار عمومی منتشر نمایید.
از حدود دو ماه و نیم گذشته به دلیل وقفه در ترخیص روغن خام از بنادر امام خمینی و شهید رجایی کارخانجات تولیدی در تامین روغن خام خود با مشکل مواجه شدند همین وقفه موجب شد که کمبود روغن نباتی خانوار در سطح عرضه  مشهود و محسوس باشد لیکن آنچه مسلم است از ۱۵ روز گذشته تاکنون روند عرضه روغن در سطح بازار وضعیت بهتری به خود گرفته و همچنین شرکت‌های پخش فعال در استان نسبت به عرضه روغن به واحدهای صنفی به  میزان بیشتر اقدام می نمایند و با شروع کمبود روغن در سطح بازار کارگروه تنظیم بازار کشور  نسبت به تصویب و تعیین سهمیه روغن استانها اقدام و از ابتدای طرح تاکنون ۱۵۰۰ تن روغن خانوار و صنف و صنعت به استان اختصاص داده شده که از این میزان ۱۰۰۰ تن جذب و با پیگیری هایی به عمل آمده انتظار داریم میزان سهمیه بیشتری به استان تخصیص داده شود.
با روند فعلی انتظار میرود حداکثر تا یکماه آینده شرایط به حالت قبل برگردد و هرچند روغن موجود در واحدهای صنفی و فروشگاههای زنجیره ای از تنوع برند برخوردار نیست ولی بهرحال به اندازه تامین حداقل ها در سطح بازار وجود دارد.
بدیهی است چنانچه جو روانی در میان مردم از بین رود و فرهنگ انبار کردن کالا از ترس نایاب شدن آن از جامعه رخت بر بندد، قطعاً شاهد وضعیت بسیار بهتری نسبت به وضعیت فعلی خواهیم بود.
در حوز بازرسی که مشخص است به قدر توان اگر تخلفی مشاهده شود اعم از گرانفروشی یا فروش اجباری قطعا برگ گزارش بازرسی تهیه و به تعزیرات ارسال خواهد شد. در این راستا همکاری و انعکاس تخلفات از سوی مردم میتواند تاثیر بسیارچشمگیری در برخورد با تخلفات داشته باشد.
نظارت بردتوزیع روغن سهمیه استان که عمدتا از طریق فروشگاههای بزرگ و زنحیره ای عرضه میشود یکی از امور دارای اولویت مهم در سطح استان بوده و تلاش شده است که حتی المقدور از انحرافات در عرضه سهمیه خانوار و صنف و صنعت جلوگیری به عمل آید. مضافا اینکه اگر در سایر واحدهای صنفی نیز تخلفی مشاهده و گزارش شده باشد وفق مقررات برخورد قانونی به عمل آمده است.
همچنین  به منظور جلوگیری ازعدم رعایت حقوق مصرف کننده وتخلفات صنفی ؛ تیم های گشت بازرسی این سازمان بصورت مستمر وروزانه در سطح بازار حضور دارند .

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلف صنفی در سراسراستان مراتب را از طریق سامانه 124.ir و یا تلفن 124 گزارش نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و پیگیری قرارگیرد.                                روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
روغن خوراکی

نظرات کاربران
عامو الان چند روزه گناوه روغن گیر نمیاد این جوابیه به چه درد مردم دربدر می خورد
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار